Felgyorsíthatja a kiskereskedelem online irányba történő, évek óta tartó eltolódását a mostani járvány. Bár számos terméket, szolgáltatást már eddig is jelentős részben a világhálón vásároltunk, több szektorban ellenérzései voltak a fogyasztóknak az internetes rendelésekkel szemben. Ezeket az ellenérzéseket azonban a koronavírus miatt óvatosságból vagy kényszerből rengetegen levetkőzték. Mindenhol megugrottA folyamat nem magyarországi sajátosság, tulajdonképpen minden olyan országban ezt tapasztalják, ahol komolyabb intézkedéseket hoztak a járvány megfékezésére. Olaszországban már február közepén voltak olyan napok, amikor a szokottnál 40-60 százalékkal többet vásároltak az emberek interneten keresztül. A hónap végén és március első felében pedig a növekedés jellemzően 80 százalék felett volt, sőt, előfordult, hogy a 120 százalékot közelítette. Az online bevásárlás terjedése ráadásul azokban a szektorokban volt a leglátványosabb, ahol korábban inkább a hagyományos üzletekhez ragaszkodtak az emberek. Korábban írtunk arról, hogy az internetes kiskereskedelem rohamos terjedése ellenére az élelmiszereket és az egyéb napi fogyasztási cikkeket továbbra sem otthonról vásároljuk, a karanténintézkedések és a zsúfolt helyek kerülése azonban ezen is változtatott.
Gyorsabb net kellene az otthoni munkához? Válts szélessávra!Otthoni internet ajánlatok lakcím alapján a Telenet.hu-n
Az élelmiszernél is áttörést hozottLengyelországban a készételek piacán szinte kivétel nélkül legalább duplájára nőtt az online forgalom már februárban is, holott náluk az első megbetegedést csak március elején regisztrálták. Olajból 99, egyből fogyasztható húsokból 124, szárazárukból 160 százalékkal vettek többet az interneten, mint egy hónappal korábban. Itthon ilyen adatsor nem készült, de a kiszállítást biztosító láncok leterheltségéből elég jól látszik, hogy Magyarországon is hatalmas volt az ugrás. A kiszállítási idők látványosan megnőttek, egyes láncok pedig korlátozásokat is bevezettek, hogy minél több megrendelést ki tudjanak szállítani. Tartós lehetBár a mostani helyzet a legnagyobb változást egész biztosan az élelmiszer-kiskereskedelemben hozta, nemcsak itt érezhető ez a folyamat. Akadt néhány olyan termék, ami iránt az otthoni munka vagy a távoktatás miatt megugrott a kereslet, mint például a laptopok, a játékok, vagy éppen a játékkonzolok – a tapasztalatok szerint pedig a fogyasztók ezeket is nagyobb arányban vették az interneten, mint korábban. Az eltolódás már a kijárási korlátozás előtt is látványos volt, azt követően pedig még szembetűnőbb lett. A mostani változások, ha nem is a jelenlegi mértékben, de tartósak lehetnek. A járványt követően egész biztosan lesz valamennyi visszarendeződés, de nem pont ugyanabba az állapotba, ahonnan a koronavírus megjelenése előtt indultunk: azok között ugyanis, akik most kényszerből próbálták ki az online vásárlást, sokan elégedettek lesznek, és nem, vagy nem teljes mértékben térnek vissza a hagyományos bolti vásárláshoz. 2020.04.17. Olvastad már? 10 kultfilm, amit ideje újra megnézni. . . tovább10 családi film, amit a legkisebbek is élvezni fognak . . . tovább 10 életrajzi film, ami eltereli a gondolataidat . . tovább Számítógéphiányt is okozhat a koronavírus. . . tovább Digitális megoldások, mellyekkel otthon is közösségben érezheted magad. . . tovább |
Hosszútávon is átalakíthatja vásárlási szokásainkat a koronavírus
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!