Bár már hosszú évek óta megfigyelhető a technológiai brandek egyre erősödő dominanciája a különböző globális márkarangsorokban, mostanra ezen a szektoron kívül szinte senki nem rúghat labdába. Tíz-tizenkét évvel ezelőtt még szép számmal előfordultak élelmiszer, ital, autó, dohány vagy akár kiskereskedelmi márkák is a világ legértékesebbjei között, mostanában ezeknek az ágazatoknak szinte már esélyük sincs bekerülni az elitbe. A Top100-as Brandz elnevezésű márkalistáját 2006 óta minden évben nyilvánosságra hozó Kantar Millwardbrown szerint az idén a legértékesebb tíz márkanév közé ha megengedőek vagyunk, akkor is már csak kettő nem technológiai fért be: a Visa és a McDonalds. A Coca Cola, amely nagyon sokáig magától értetődően tagja volt az elitnek ma már csak a világ 14. legtöbbet érő márkája, míg a legértékesebb autós brand, a Toyota, amely 2006-ban szintén Top10-es volt, most már az első harmincba sem fér be. A világ legértékesebb márkája ezúttal is a Google lett, 302 milliárd dolláros értéke azonban csak egy hajszállal magasabb a második helyen álló Apple-nél. Az első kettő után már nagyobb űr jön, hiszen a harmadik Amazon-t úgy is csak 207 milliárd dollárra értékelték, hogy az elmúlt egy évben közel másfélszeresére ugrott a márkaértéke. Ezzel egyébként az amerikai csoport még csak nem is a legjobban teljesítő e-kereskedelmi cég lett, hiszen a kínai versenytársak ennél is nagyobbat tudtak előrelépni. Az itthon kevésbé ismert JD.com, és az Alibaba egyaránt lényegében duplázott 2017-ről 2018-ra. Utóbbi be is került a Top10-be, ám a legértékesebb kínai márka címét a nagy növekedés ellenére sem sikerült megszereznie. Ezzel ugyanis a rengeteg szektorban ténykedő, de szintén leginkább technológiai csoportként meghatározható Tencent büszkélkedhet. A kínaiak egyébként ezen a területen is nagyon gyorsan törnek előre. A Top50-ben már kilenc kínai márka van, csak eggyel kevesebb, mint amennyi európai. Az öreg kontinensről ráadásul az első tízbe nem is sikerült senkinek beférnie, a német SAP szoftvergyártó szerepelt a legjobban a maga 17. helyével. A kínaiak erősödése pedig biztosan nem áll meg, hiszen a húsz leggyorsabban növekvő márka harmada ezúttal is világ legnépesebb országából került ki. A világverő techcégek szárnyalását kizárólag a távközlési szolgáltatók tudták valamelyest követni. Ilyen márkából szintén több bekerült a legjobbak közé. Az amerikai AT&T a tízedik, míg a szintén tengerentúli Verizon 12. lett, de befért a Top25-be a China Mibile, a Xfinity, és a T-csoport is. 2018. július 4. Olvastad már? Nagy változások a Telenornál és a Vodafone-nál is . . . továbbHat és félmillióan neteznek már mobilon . . . tovább Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább Drága-e Magyarországon az internet . . tovább Legfeljebb 61 forintba kerülhet egy perc telefonálás az EU-n belül. . . tovább Tweet |
A technológiai és a távközlési márkák érik a legtöbbet
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!