Az internet és a fenntarthatóság az a két kulcsfogalom, amelyek az elmúlt években leginkább meghatározták a kiskereskedelemi márkák értékének alakulását, igaz, ezúttal a koronavírus-járvány is hozott változásokat. A Brandz nemrégiben tette közzé a 75 legértékesebb kisker-márkát tömörítő rangsorát, amelyen elég látványosan szétszakadt a mezőny. Élen az e-kereskedőkA listát már jó ideje az Amazon vezeti, és tavaly óta a második helyen is egy webkereskedő, a kínai Alibaba áll. A két márka előnye valami egészen döbbenetes, hiszen összértékük több, mint az őket követő tíz brandé összesen. Ráadásul fokozatosan húznak el a többiektől: az Amazon márkát például ezúttal 415,8 milliárd dollárra értékelték, ami 100 milliárddal haladja meg az egy évvel korábbit. Az Alibaba ennél sokkal kevesebbet, 152 milliárd dollárt ér, de ez is kiemelkedik a mezőnyből, hiszen a két webkereskedőn kívül kizárólag a McDonald’s tudta átlépni a 100 milliárdos határt, és 20 milliárd felett is csak 14 cég van.
Áttérnél az online vásárlásra?Válassz egy gyorsabb internet díjcsomagot a Telenet.hu-n!
A McDonald’s ráadásul ezúttal nem tudta növelni az értékét – ez egyébként nem egyedi a gyorséttermeknél, amiket eléggé megviselt a koronavírus, és ez a márkákra is rányomta a bélyegét. A KFC négy, a Burger King 10, a Subway pedig 20 százalékkal ért kevesebbet, mint tavaly, az elemzés szerint jelentős részben azért, mert a járvány miatt sok országban be kellett zárniuk az éttermeiket. A koronavírus egyébként nemcsak ezeket a láncokat érintette érzékenyen, sok más olyan márka értéke csökkent, ahol a boltbezárások a bevételek bezuhanását eredményezték. A tavalyihoz képest ezúttal kevesebbre értékelték az IKEA-t, a Zarát és a Tescót is. Parfüm helyett fertőtlenítő, ruha helyett maszkEzek azonban jelentős részben a koronavírus rövid távú hatásai, a lista készítői szerint egyes márkák hosszabb távon akár még előnyükre is fordíthatják a jelenlegi helyzetet. Az elemzésben konkrét példákat is említenek olyan vállalati intézkedésekre, amelyeket sokra értékelhettek a fogyasztók. Az Alibaba IT-kapacitásait ajánlotta fel a helyi egészségügy számára, aminek köszönhetően sokkal gyorsabban és nagyobb pontossággal lehetett diagnosztizálni a koronavírus-fertőzötteket. A Louis Vuitton, a Hennessy és a Moët luxusmárkákat is birtokló francia LVMH parfümök helyett elkezdett kézfertőtlenítőt gyártani, míg a H&M, valamint az Inditex, a Zara anyacége maszkokat állított elő. A Decathlon pedig mérnökökkel dolgozott azon, hogy a 25 dolláros búvármaszkját légzéstámogatáshoz is lehessen használni. Fenntarthatóság és internetA vevők számára egyre fontosabbak az ilyen intézkedések, akárcsak a fenntarthatóság. Tavaly a legnagyobb mértékben, 40 százalékkal a kanadai Lululemon ruházati vállalat tudta növelni márkaértékét. A cég ugyan már 22 éves, de az elmúlt esztendőkben új lendületet kapott azzal, hogy jól kommunikálnak a közösségi felületeken, és nagy hangsúlyt fektetnek a fenntarthatóságra, amely a közelmúltban a ruhaiparban is fontos kérdés lett. Egyébként részben a Lululemon, részben a Walmart példája mutatja, hogy a hagyományos márkák és láncok is robbanthatnak nagyot. Utóbbi cég – amely egyébként a világ legnagyobb foglalkoztatója – tavaly közel negyedével növelte márkaértékét elsősorban terjeszkedési politikájának, és a házhozszállítási szolgáltatás sikeres fejlesztésének köszönhetően. 2020.08.13. Olvastad már? Karanténban jobban fogy a videojáték is. . . továbbHogyan ismerhetjük fel az álhíreket? . . . tovább Felértékelte a járvány a szélessávot, azonban nagyok a lefedettségi különbségek. . . tovább A streamingpiacot sem hagyta érintetlenül a járvány. . . tovább Adatbiztonság és home office: hogyan védjük a céges adatokat otthonról?. . . tovább Tweet |
A legértékesebb kiskereskedelmi márkák az interneten születtek
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!