Bár a legtöbb magyar mobiltulajdonos akkor cseréli le készülékét, ha az megrongálódik, vagy nem működik megfelelően, az európai átlagnál fontosabbak számunkra a külsőségek is. Többek között ezek derülnek ki egy tavaly decemberben végzett Európai Uniós felmérésből. Törik, lassúAz Eurobarometer idén tavasszal publikált kutatásában a digitalizáció mindennapi életünkre gyakorolt hatását vizsgálták. Ennek részeként pedig arra is rákérdeztek, hogy az emberek milyen sűrűn, és mikor cserélik le a digitális eszközeiket. Hazánkban a valamivel több mint ezer megkérdezett negyven százaléka mondta azt, hogy a legutóbbi eszköze helyett azért vett újat, mert a régi megrongálódott, közel harmaduk pedig a korábbi kütyü teljesítményének jelentős csökkenésével indokolta a cserét. Ezek a számok nagyjából megfelelnek az uniós átlagnak, az összes tagállamban ez a két fő ok a váltásra. Különbség legfeljebb abban van, hogy melyik a gyakoribb: a holland mobilok például alig törnek, a spanyoloknál és a finneknél viszont a nagy többség ilyen baleset miatt vesz újat. Szükséged van egy új készülékre?Válogass a Telenet.hu partnereinek kínálatából egyszerűen, online!Itthon fontos a látszatA sérülések és műszaki problémák mellett azonban Magyarországon az sem lényegtelen, hogy hogyan néz ki egy készülék. Nálunk a megkérdezettek 14 százaléka mondta azt, hogy azért cserélt, mert már nem tetszett neki a régi eszközének kinézete. Ez messze a legmagasabb arány az egész EU-ban, az átlag ennek a felét sem érte el. Érdekesség, hogy a külsőségek főleg Kelet-Közép-Európában számítanak: az emiatt váltók aránya Magyarország után Romániában és Ausztriában volt a legmagasabb, de a szlovákok és a bolgárok is az élmezőnybe kerültek. Egyszerűbb javítást akarunkMivel összességében az esetek többségében műszaki okok magyarázzák a digitális eszközök lecserélését, a kutatás készítői arra is rákérdeztek, hogy nem kellene-e egyszerűbbé tenni a szervizelést. Az emberek jelentős többsége gondolja úgy Európában és ezen belül Magyarországon is, hogy nem megfelelő a jogi környezet, és kötelezni kellene a gyártókat, hogy könnyebbé tegyék a digitális eszközök javítását, vagy az egyes részek, például a kijelző vagy az akkumulátor cseréjét. Többletköltséget azonban csak egy kisebb részük lenne hajlandó vállalni ezért: ha a javíttatás egyszerűbbé válása miatt drágulnának a készülékek, akkor már inkább lemondanának erről a változásról. 2020.06.17. Olvastad már? Karanténban jobban fogy a videojáték is. . . továbbHogyan ismerhetjük fel az álhíreket? . . . tovább Felértékelte a járvány a szélessávot, azonban nagyok a lefedettségi különbségek. . . tovább A streamingpiacot sem hagyta érintetlenül a járvány. . . tovább Adatbiztonság és home office: hogyan védjük a céges adatokat otthonról?. . . tovább Tweet |
A magyaroknak különösen fontos, hogyan néz ki a mobiljuk
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!