A streaming szolgáltatások iránti kereslet alakulása tökéletesen szemlélteti azt a kettősséget, ami a koronavírus miatti gazdasági krízist jellemzi. Miközben egyes ágazatok, mint például az idegenforgalom, a rendezvényszervezés vagy a vendéglátás kereslet hiányában lényegében összeomlottak, más területeknek – így mondjuk az online kiskereskedelemnek – komoly lökést adott az emberek kényszerű bezárkózása. Az online nézhető, illetve hallgatható tartalmak esetében is ez a kettősség jellemző. Leültünk a tévék eléAz interneten keresztül történő videónézés nem meglepő módon rendkívüli mértékben megugrott. Arra számítani lehetett, hogy az otthon töltött idő emelkedésével a képernyők előtt is többet ülnek majd az emberek, az azonban érdekes fejlemény, hogy az Egyesült Államokban például a streaming szolgáltatásra fordított idő nagyobb mértékben emelkedett, mint a tévézésre szánt. A Nielsen felmérése szerint utóbbi március első két hetében negyedével ugrott meg, előbbinél azonban ennél is nagyobb, 34 százalékos volt az emelkedés mértéke. A trendek elég jól mutatják a fogyasztási szokások átalakulását. Tulajdonképpen itt is az történik, ami az online kereskedelem megugrása esetében: egy már létező folyamatot gyorsított fel a koronavírus terjedése, illetve az erre adott társadalmi válaszok. A Disney a nagy nyertesA fejlemények nagy nyertese eddig egyértelműen a Disney, amely alig több, mint öt hónapja indította el saját online videoszolgáltatását. Előzetesen arra számítottak, hogy a Disney Plusnak 2024-re 60-90 millió előfizetője lehet, az elemzők pedig 2022-re vártak 50 milliót. Ehhez képest utóbbi szintet április elejére sikerült elérniük, pedig akkor még csak nagyjából tucatnyi országban volt elérhető a szolgáltatás, többségükben alig néhány hete. Ráadásul a növekedés nem a kezdeti időkben volt a leggyorsabb, amikor az újdonság ereje hajtotta a keresletet: az előfizetők közel fele az előző nagyjából két hónapban jelent meg, akkor, amikor a járvány miatt emberek tömegei voltak kénytelenek otthon maradni. A zene otthon kevésbé megyMiközben az interneten keresztüli videoszolgáltatás iránt megnőtt a kereslet, az online zenehallgatás esetében épp ellentétes trend bontakozott ki. Olaszországban például a Spotify kétszáz legkeresettebb számát februárban átlagosan naponta 18,3 milliószor hallgatták meg, márciusban azonban ez a szám a legnagyobb forgalmat hozó napon sem érte el a 14,4 milliót. Ennek magyarázata vélhetően az, hogy zenét nagyon nagy arányban más olyan tevékenység (például utazás, sportolás) közben hallgatnak az emberek, amelyek most kiestek. 2020.04.28. Olvastad már? Hosszútávon is átalakíthatja vásárlási szokásainkat a koronavírus. . . tovább A koronavírus elhozta a videochat korát . . . tovább 10 életrajzi film, ami eltereli a gondolataidat . . . tovább Számítógéphiányt is okozhat a koronavírus. . . tovább Digitális megoldások, mellyekkel otthon is közösségben érezheted magad. . . tovább |
A streamingpiacot sem hagyta érintetlenül a járvány
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!