A tévé még sokáig velünk marad, de egyre többen cserélik le valami másra

tv

Az elmúlt hónapokban csak az Egyesült Államokban tízezrek mondták fel tévé-előfizetésüket naponta. Az USA-ban lassan hét éve folyamatosan csökken a fizetős tévészolgáltatást megrendelők aránya, ráadásul gyorsuló ütemben. Az előző néhány negyedévben az egymilliót is meghaladta az előfizetést felmondók száma, ami rengeteg, hiszen az egész országban összesen 85-90 millió háztartásnak van ilyen csomagja. A folyamatnak már neve is van, angolul cord cuttingnak hívják, ami szabad fordításban nagyjából annyit jelent, hogy a kábel átvágása.

Itt van az OTT

Bár sokan úgy mondják vissza az előfizetést, hogy nem pótolják semmivel, az erősödő trend magyarázata jórészt az úgynevezett over-the-top (OTT) szolgáltatások terjedése. Az OTT szolgáltatás olyan szélessávú interneten keresztül elérhető audiovizuális tartalmak összességét jelenti, amelyeket nem az internetszolgáltatást is biztosító vállalattól, hanem egy független cégtől vásárol meg az előfizető, amelyekre így az internetszolgáltatónak ráhatása sincs.

A kicsit bonyolult definíciót érthetőbbé teszik a példák: a legismertebb ilyen szolgáltatók a Netflix és az iTunes. Előbbinél filmeket (és egyéb audiovizuális tartalmakat), utóbbinál főleg zeneszolgáltatást vásárolhatunk, úgy, hogy a tartalomra – ellentétben a tévénél – nincs ráhatása annak a csatornának (az internetszolgáltatónak), amelyen keresztül a tartalmak eljutnak hozzánk.

Bárhol, bármikor

Az OTT szolgáltatások nagy előnye, hogy nincsenek helyhez, időhöz, vagy készülékhez kötve. A hagyományos tévészolgáltatásnál többnyire még mindig csak a tévében nézhetünk egy adott műsort, akkor, amikor azt vetítik. Persze a visszanézhetőség ezen kicsit változtatott, de egyrészt ezt a lehetőséget még mindig csak kevesen használják ki, másrészt továbbra is elég sok korlátja van, ami ronthatja a felhasználói élményt. Ezzel szemben, ha valaki előfizet egy OTT-szolgáltatásra, akkor annak tartalmait lényegében bármilyen internetképes eszközéről (táblagépről, okostévéről, laptopról, mobiltelefonról) elérheti, ahol van szélessávú internet.

Az OTT szolgáltatóknál sokáig a korlátozott mennyiségben elérhető tartalom (kevés zene/film, stb.) volt a gyors elterjedés korlátja, mostanra azonban ilyen problémák már nincsenek, így különösen a rugalmasabb, a hagyományos tévéhez kevésbé ragaszkodó fiatalabb korosztályban egyre többen váltanak ilyenre.

Nem a tévé helyett, hanem amellett

Az OTT szolgáltatások piaca hihetetlen ütemben nő. Már 2018-ban is közel 70 milliárd dollárt (a teljes magyar GDP nagyjából felét) költöttek ilyen szolgáltatásokra világszerte, ami azt jelenti, hogy két év alatt megduplázódott a területen ténykedő cégek bevétele. A növekedés üteme pedig valószínűleg hosszabb távon is fennmarad.

A tévé-OTT váltás – ahogy ez már a bevezetőből is kiderült – különösen az Egyesült Államokban pörög nagyon, egyszerűen azért, mert ott kifejezetten drágák a tévés szolgáltatások, így nagyobb a motiváció arra, hogy az emberek lecseréljék valami másra. Tavaly azonban egyre több cikk született arról, hogy már Európában is terjed a cord cutting, és itt is százezrek mondják fel tévé-előfizetésüket. Ennek ellenére a szakértők szerint nem valószínű, hogy a hagyományos televíziós szolgáltatások piaca egyik pillanatról a másikra megszűnne. Európában valószínűleg jó ideig a két szolgáltatástípus egymás mellett él majd, a felhasználók – a növekvő cord cutting ellenére – nem lecserélik, inkább kiegészítik a tévés előfizetésüket az OTT-vel.

2020.01.23.

Olvastad már?

A hétvégi nagytakarítást még nem a fotelből intézzük . . tovább
Milliárdok használhatnak mobilnetet, de nem teszik . . . tovább
Még mindig nincsenek teljes biztonságban az adataink. . . tovább
Egyre nagyobb és egyre jobb tévéket veszünk, de nem használjuk ki őket. . . tovább
Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják . . tovább




Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!