Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók

Egy Európai Bizottság által közreadott jelentés szerint az internet-előfizetők 24 százalékának netes médiafogyasztását, sávszélesség-kihasználását korlátozzák a szolgáltatók.


A válaszok alapján a legtöbb probléma a videók megtekintésével (41 százalék), a zenelejátszással (23 százalék) és a közösségi médiaoldalak betöltésével (23 százalék) akadt, de az online kapcsolatot igénylő játékokhoz való hozzáféréssel is a felhasználók közel ötöde volt elégedetlen. Az interneten keresztül indított telefonhívásokra a fogyasztók 9 százaléka panaszkodott. A tendenciát Magyarországon is észlelni: a szolgáltatók gyakran azért korlátozzák ügyfeleik nethozzáférését, hogy azok ne tudják igénybe venni az olcsóbb vagy ingyenes alternatív szolgáltatásokat – adta hírül a telenet.hu távközlési összehasonlító portál.

A 28 ezer európai internet-előfizető körében végzett kutatásból az is kiderül, hogy a felhasználók mintegy 60 százaléka nincs tisztában vele, milyen sebességű internettel rendelkezik. Viszont azok közül, akik ismerik internetcsomagjukat, minden negyedik felhasználó számolt be a szolgáltató által ígértnél szerényebb szolgáltatásról. Az Európai Bizottság nemtetszését fejezte ki a felmérés eredményével kapcsolatban.

Az internet-előfizetők negyedét korlátozzák a szolgáltatók

Itthon a torrent és a VoIP feketelistás

„Magyarországon a szolgáltatók hivatalosan csak akkor korlátozhatják az internetszolgáltatást, ha az előfizető egyébként is jogosulatlanul veszi igénybe, vagy éppen késik a díjfizetéssel. Ugyanúgy sávszélesség-korlátozás a szankció azokra, akik meghaladják az igénybevételi korlátot vagy tevékenységükkel negatívan befolyásolják a hálózat működését” – magyarázza a telenet.hu távközlési szakértője. Ennek ellenére itthon is sok fogyasztó tapasztalta már, hogy szolgáltatója kevesebb szolgáltatást nyújt neki, mint amiért havonta fizet. Ez azok esetében jelentkezik a leggyakrabban, akik különféle P2P (peer-to-peer) fájlcserélő rendszereket használnak.

Emellett azonban a magyarországi szolgáltatók esetében többször is előfordul, hogy ellehetetlenítik azon szolgáltatások használatát az előfizetőknek, amelyek által csökkenteni tudnák költségeiket. Ilyen alternatív szolgáltatás például az ingyenes üzenetküldési lehetőséget biztosító WhatsApp vagy a Facebook Messenger, illetve az internetes telefonhívások lebonyolítására sokak által használt Viber és Skype. Ezekre a programokra gyakran akkor sem jut sávszélesség, ha egyébként bőven rendelkezésre állna, sőt, a szolgáltatók a felhasználási feltételekbe is belefoglalják, hogy előfizetőik mennyi ideig használhatnak egy-egy ilyen alkalmazást. Legalábbis több ilyen csomag is megfigyelhető a Telenornál, a Vodefone-nál és a Magyar Telekomnál egyaránt.

A VoIP (Voice over IP – internet alapú hívásindítás) korlátozása vagy tiltása több európai országban is előfordul, azonban az, hogy az összes szolgáltató egyöntetűen alkalmazzon ehhez hasonló intézkedéseket, már nem mondható általánosnak. A portál szerint ez újabb apró jele annak, hogy a magyar piac három nagy szereplője nincs rákényszerítve a versenyre, és egymással egyetértésben olyan intézkedéseket is megtehetnek, amelyek hátrányosak lehetnek előfizetőik számára.


2014. március 12. 


Ahol még láthattad a cikket:


                     


Olvastad már?

Még fel sem futott a 4G, máris itt az 5G . . . tovább
Ne panaszkodjunk, mert igenis gyors a magyar internet  . . . tovább
Stabilan az utolsók között - nem éled a magyar mobilnet . . . tovább
Az egyedül netező, kíváncsibb gyerekek veszélyeztetettebbek . . . tovább
Az uniós polgárok ötöde nem használt még internetet . . . tovább



Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!