Bár a különböző felmérések szerint világszerte és itthon is legtöbben az otthonukban hallgatnak zenét, az emberek több mint fele a kocsiban is rendszeresen zenehallgatással múlatja az időt. Ehhez a nagy többség továbbra is autórádiót használ, így jelentős részben ez magyarázza, miért kifejezetten népszerű továbbra is az analóg rádiózás. A Hanglemezgyártók Nemzetközi Szövetségének (IFPI) 2018-as évre szóló felmérése szerint egy átlagos fogyasztó heti közel 18 órát tölt kedvenc zenéinek hallgatásával. A megkérdezettek kétharmada mondta azt, hogy leggyakrabban a kocsiban hallgat zenét, és hétből hatan állították, hogy mindezt rádión keresztül teszik. Bár az IFPI felmérése Magyarországra sajnos nem tért ki, sokat elárul, hogy a kutatásba bekerült államok közül Lengyelországban rádióztak a legtöbbet: ott 94 százalék mondta azt, hogy így hallgat zenét. Az arány nálunk valószínűleg kissé alacsonyabb, nagy különbségek azonban vélhetően nincsenek – a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) adataiból legalábbis az látszik, hogy itthon is a rádió dominálja a zenehallgatást. Az NMHH-nak a megkérdezettek alig több mint 10 százaléka mondta azt, hogy saját zenegyűjteményt hallgat, a többiek jórészt valamilyen rádiózási platformot említettek, méghozzá többségében analógot: internetenkeresztül egyelőre csak a magyarok kis hányada hallgat zenét. Az egyes generációk között természetesen ebben is jelentős különbségek vannak. A fiatalok szinte egyáltalán nem rádióznak, de − ahogy erről korábban már irtunk – rengeteget interneteznek, és zenét is sokan online, vagy saját gyűjteményből hallgatnak. A 30 év felettiek körében azonban magasan a rádiózás vezet: ebben a körben minden második ember zenét játszó analóg rádiót hallgat, minden hetedik beszélgetős műsorokat, és csak tízből egy nyilatkozott úgy, hogy saját magának állít össze lejátszási listákat. Az online rádiózók aránya 30 év felett még ennél is alacsonyabb, mindössze 5 százalék. 2019. július 11. Olvastad már? Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják. . . továbbHavi 20 ezer forintot költünk kommunikációra . . . tovább Minden hónapban tízezrek kezdenek el mobilinternetezni. . . tovább Sokkal olcsóbb a mobilnet a szomszádok országokban, mint itthon. . . tovább Itthon is drágulhatnak az okostelefonok a kínai-amaerika vita miatt . . tovább Tweet |
Az autóban még mindig a rádió az úr
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!