Idén már dollármilliárdos üzlet lehet a podcastgyártás, az előrejelzések szerint ugyanis különböző cégek világszerte ennyi pénzt költhetnek el az interneten keresztül elérhető hanganyagokban közzétett hirdetésekre. A piac rendkívül gyorsan bővül a világ minden részén, az elmúlt hónapokban már itthon is. A legnagyobb növekedés azonban természetesen a műfaj szülőhazájában, az Egyesült Államokban látható, ahol jövőre önmagában milliárdos lehet a hirdetési költés. iPod + broadcastA podcast egy olyan hanganyag, amit a készítője világhálón tesz elérhetővé, meghallgatásához azonban nem felétlenül kell internetkapcsolat. A hallgató ugyanis feliratkozhat egy úgynevezett podcast csatornára, és ha ezt megteszi, a program automatikusan letölti készülékére a megjelenő új epizódokat. Így az internetkapcsolat elég a letöltés idejére, utána már enélkül is meg lehet hallgatni a hanganyagot. Maga a kifejezés az iPod és broadcast (közvetítés) szavak összevonásából keletkezett, azonban podcastot véletlenül sem csak zenelejátszón lehet hallgatni. Sőt, ma már a többség nem ilyen készüléket használ erre a célra, hanem okostelefont, tabletet vagy számítógépet. Streamelj szaggatásmentesen!Szélessávú internet ajánlatok lakcím alapján a Telenet.hu-nHumor, hírek, oktatásA műfaj fejlődését elég jól mutatja, hogy egy két évvel ezelőtti felmérés szerint 2018 júniusában még csak nagyjából félmillió podcast 18-19 millió epizódja volt elérhető, az idén tavasszal viszont már egymillió különböző show összesen több mint 30 millió részéből lehetett választani. Az Egyesült Államokban pedig idén az emberek fele állította azt magáról, hogy hallgatott már podcastot, közel negyedük pedig heti rendszerességgel fogyaszt ilyen tartalmat. A legnépszerűbbek a humoros műsorok: a Spotify például az idén 100 millió dolláros megállapodást kötött Joe Rogan komikussal, hogy az általa készített rendkívül népszerű adások kizárólag rajtuk keresztül legyenek elérhetők. Az ilyen tartalmak mellett azonban egyre jobban pörögnek az oktató anyagok és a hírműsorok is. A fiatalabbak rádiójaItthon jóval később vált népszerűvé a műfaj, mint a tengerentúlon, de mára Magyarországon is egyre többen készítenek podcastot, és lényegében már mindenféle tematikában elérhetőek ilyen tartalmak. Nálunk nem a humor viszi a prímet, sokkal inkább az ismeretterjesztő műsorok, azok azonban nagyon széles palettán mozognak, hiszen vannak tech, portré, életmód, film és gazdasági tematikájú podcastok is. A műfajt egyébként sokan a rádiózás utódjának tartják, ami nem is teljesen alaptalan, azonban a podcast messze nem tökéletes helyettesítője a rádiónak. A felmérések szerint míg utóbbi inkább az idősebb korosztály körében népszerű, podcastokat – nem meglepő módon – sokkal nagyobb arányban hallgatnak fiatalok. 2020.07.09. Olvastad már? Karanténban jobban fogy a videojáték is. . . továbbHogyan ismerhetjük fel az álhíreket? . . . tovább Felértékelte a járvány a szélessávot, azonban nagyok a lefedettségi különbségek. . . tovább A streamingpiacot sem hagyta érintetlenül a járvány. . . tovább Adatbiztonság és home office: hogyan védjük a céges adatokat otthonról?. . . tovább Tweet |
Egyre nagyobb üzlet a podcast
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!