A magyarok többsége továbbra sem az internetenfoglalja le a nyaralását, hanem valamilyen más, offline módszert választ az utazással kapcsolatos ügyek intézésére. Az európai statisztikai hivatalként működő Eurostat legutóbbi felmérése szerint 2017-ben tízből mindössze három honfitársunk használta a világhálót ahhoz, hogy a nyári kikapcsolódást megszervezze. Itthon ráadásul korosztályonként sincsenek jelentős eltérések: az online ügyintézésre leginkább nyitott 25 és 44 év közöttieknek is csak szűk harmada foglalta le a nyaralását a neten, míg a fiatalabbaknál valamivel 30 százalék alatt maradt ez a mutató, a nyugdíjasok (65 év felettiek) körében pedig a 25 százalék körül alakult. Ezek a számok nemzetközi összevetésben kifejezetten alacsonyak, az Európai Unióban szinte mindenhol nagyobb arányban használják az internetet utazásaik megszervezéséhez. Az élen ebből a szempontból a luxemburgiak állnak, akiknél négyből hárman már így intézik ügyeiket, ráadásul náluk nem is a fiatalabbak a legaktívabbak az utazási oldalakon: az 55 és 64 év közöttiek körében a 80 százalékot is meghaladja a mutató. A luxemburgiakat a finnek és a németek követik, náluk már csak nagyjából minden harmadik ember használja a hagyományos csatornákat, de többségben vannak az internetes utazástervezők például Dániában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, és Spanyolországban is. Sőt, a kelet-közép-európai régióban is akad olyan ország, ahol már kevesebben vannak azok, akik nem a laptopjuk előtt, hanem inkább utazási irodában intézik ügyeiket: Csehországban a megkérdezettek 57 százaléka mondta, hogy online foglalta le a nyaralását. Ehhez képest a magyar 30 százalék valóban alacsony, de akad még azért néhány, a hagyományos módszerekhez hasonlóan erősen ragaszkodó ország – főként a közvetlen térségünkben. A magyar adatnál a horvátoknál, a bolgároknál és a románoknál is alacsonyabb arányt mértek, míg a lengyelek épp ugyanolyan aktívan használják az internetet utazási ügyek intézésére, mint mi. A viszonylag komoly lemaradásunk azért is érdekes, mert bár internethasználatban, sőt, úgy általában lefedettségben is a nyugati országok mögött vagyunk, de a lemaradás mértéke már messze nem ekkora. Ezen kívül a szolgáltatók − például a légitársaságok − az utazási szektorban komoly erőfeszítéseket tesznek arra, hogy a számukra olcsóbb online ügyintézés irányába tereljék vevőiket. 2019. szeptember 03. Olvastad már? Az okosfülhallgató 2019 slágere Európában. . . továbbÉpp most búcsúzunk a merevlemezektől . . . tovább Még mindig nincsenek teljes biztonságban az adataink. . . tovább Egyre nagyobb és egyre jobb tévéket veszünk, de nem használjuk ki őket. . . tovább Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják . . tovább Tweet |
Még mindig jobban bízunk az utazási irodákban, mint az internetben
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!