Kifejezetten előkelő helyen végzett a magyarországi postaszolgáltatás abban a rangsorban, amit az Egyetemes Postaegyesület (UPU) állított össze szokásos éves kiadványában. A hazai rendszer a 173 országot felsorakoztató 2018-as listán a harmincadik lett, úgy, hogy jelentősen javítani tudott a szervezettől kapott, és elég komplex módszertannal kalkulált pontszámán. Az UPU nem véletlenül kezdett bele az egyes országok rangsorolásába: felismerték ugyanis, hogy a hagyományos postaszolgáltatás elég elavult, rohamosan csökken iránta a kereslet, így, ha meg akarják menteni a szektort, mindenképpen komoly fejlődésre van szükség. Különösen, hogy elég meghatározó iparágról van szó: világ 192 országában működnek posták, összesen 677 ezer kirendeltség, és a cégek több mint 5,3 millió embert foglalkoztatnak. Eggyel kevesebb sorban állás: válts gyorsabb internetre egyszerűen, online!Otthoni internet ajánlatok lakcím alapján a Telenet.hu-nAz egyesület négy dimenzió, a megbízhatóság, a fontosság, az elérés illetve a rugalmasság mentén vizsgálta az egyes országokban működő szolgáltatók teljesítményét, és ez alapján számolták ki a pontszámokat. Az első helyen szokás szerint Svájc végzett a maximális 100 ponttal (ők a viszonyítási alap). Előnyüket jól mutatja, hogy rajtuk kívül 80 pont fölé is csak négy országnak sikerült kerülnie. Magyarország 61,3 pontot kapott, közel kettővel többet, mint tavaly, ezzel az egyik legnagyobb javulást értük el a Top50-ben, és számos más államot megelőztünk – más kérdés, hogy ezzel Európában, sőt, még a közvetlenebb régióban sem tartozunk az élmezőnybe. A lengyelek például 78,3 ponttal a hatodik helyen végeztek, de elénk rangsorolták a szlovéneket, a szlovákokat és a cseheket is, Horvátország pedig csak egy hajszállal végzett mögöttünk. A magyarázat, hogy a felmérés szerint globálisan nagyon jelentősek a regionális különbségek, Közép-Európa pedig összességében nem áll rosszul, csak a fejlett országok csoportja előzi meg. Latin-Amerikában és Afrikában például csapnivaló a szolgáltatás, és nem sokkal jobb az arab országokban sem. A kiadványnak azonban nem a rangsor a legfontosabb üzenete, hanem az, hogy a postaszolgáltatók csak úgy élhetnek túl, ha fejlesztenek és új tevékenységek irányába nyitnak. Az UPU elismeri, hogy a szektor a gazdaság egészénél sokkal lassabban bővül, de a jelentésben rengeteg olyan példát villantanak fel, amely követendő lehet a posták számára. Az ilyen cégek a hagyományos levél- és csomagkézbesítés mellett egyre több helyen nyújtanak banki, pénzügyi, biztosítási szolgáltatást, sőt számos helyen a távközlésbe is belekóstoltak, illetve akad, ahol elektromos áramot is értékesítenek. Követendő példaként említik azt a japán kezdeményezést is, amelyben a helyi posta az IBM-mel és a Apple-lel együttműködve iPadeket biztosított az idősebb lakosság számára. A táblagépekre előzetesen olyan alkalmazásokat telepítettek, amelyekkel könnyebben tarthatták a kapcsolatot környezetükkel, fejleszthették digitális ismereteiket, és az egészségügyi, illetve egyéb szolgáltatásokhoz is egyszerűbben hozzáférhettek. 2019. szeptember 11. Olvastad már? Az okosfülhallgató 2019 slágere Európában. . . továbbÉpp most búcsúzunk a merevlemezektől . . . tovább Még mindig nincsenek teljes biztonságban az adataink. . . tovább Egyre nagyobb és egyre jobb tévéket veszünk, de nem használjuk ki őket. . . tovább Egyre kevésbé hisznek a hirdetők a Facebookban, de így is használják . . tovább Tweet |
Megmentenék a postát
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!