Írásunkban összefoglaljuk, hogy az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban. Minden évben vagy mi magunk tapasztaljuk a szolgáltatónk által, vagy olvasunk híreket arról, hogy más TV szolgáltatók hirtelen módosítanak csatornakiosztásukon. Adott esetben népszerű TV csatornák tűnnek el, nem kis felháborodást okozva a csatorna rajongói között. Ilyenkor össztűz zúdul az adott szolgáltatóra, az ügyfelei minden lehetséges fórumon kifejezik nemtetszésüket a döntéssel kapcsolatban. A legtöbb esetben eredménytelenül. Nem nehéz belátni, hogy ez az egyik legkényesebb szituáció a szolgáltató-ügyfél kapcsolatban, ahol a szolgáltató által addig nehezen felépített ügyfél elégedettség egy pillanat alatt eltűnhet, és emiatt az ügyfél a hűségidő lejártával akár másik szolgáltatót is kereshet. Megpróbáljuk röviden összefoglalni az utóbbi időszakban a szolgáltatók milyen csatornakiosztás módosításokat végeztek, illetve milyen szabályozás vonatkozik pontosan a szolgáltatókra ezzel kapcsolatban. A Telekom még tavaly novemberben jelentette be, hogy a Fox Networks Group csatornái kikerülnek a kínálatból, azonban ezt olyan mértékű felháborodás kísérte, hogy végül a szolgáltató megegyezett a jogtulajdonossal és maradtak a csatornák. Ez esetben tehát a szolgáltató meghallgatta az ügyféligényeket, és végül megtartotta a csatornákat. Az év elején nagy változtatásokat vitt végbe még az Invitel és a Tarr Kft is. A kikerülő csatornák ugyanazok voltak: Eurosport 1, Eurosport 2, Eurosport News, Animal Planet, TLC, Discovery Channel, Discovery Showcase ID Xtra, Discovery Science, DTX és ezeket mindkét társaság elsősorban a TV2 Csoport új csatornáival pótolta (Humor+, Chili TV, Kiwi TV, stb), illetve mindkét szolgáltató felvette kínálatába az RTL Spike-ot is. Az, hogy egy távközlési szolgáltató végül milyen csatornákat emel be a kínálatába és milyen csatornák kerülnek ki, általában hosszas tárgyalássorozat előzi meg a szolgáltató és a csatornák jogtulajdonosai között. Mint minden ez is a pénzről szól, a jogtulajdonosok minél több pénzt szeretnének kapni a tartalmukért, míg a szolgáltatók minél kevesebbet szeretnének ezért fizetni. Nem minden esetben tudnak megegyezni, és ilyenkor jön a fentebb vázolt kényes szituáció: a szolgáltató nem hosszabbít szerződést az adott csatornákkal, azok helyére más hasonló tematikájú (de egyáltalán nem biztos, hogy azzal megegyező minőségű) tartalmat emel be. Természetesen a szolgáltatónk ezt nem teheti csak úgy egyik pillanatról a másikra. Az NMHH pontosan szabályozza, milyen esetekben változtathat egyoldalúan szerződést, és annak a folyamatát is pontosan leírják, hogyan kell erről a szolgáltató ügyfeleit értesíteni. Az NMHH oldalán az alábbi tájékoztatást találjuk a szolgáltató általi egyoldalú szerződésmódosítás témakörben: „Az előfizetői szerződés egyoldalú módosításra az alábbi esetekben kerülhet sor. Az egyedi előfizetői szerződésben vagy az ÁSZF-ben foglalt feltételek bekövetkezése esetén azzal, hogy a módosítás nem eredményezheti a szerződés feltételeinek lényeges módosítását. Lényegesnek minősül a módosításnak különösen akkor, ha a szolgáltatásért fizetendő díjat érinti, vagy a szolgáltatás igénybe vételének feltételeit. Egyoldalú módosításra adhat okot továbbá: Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést azonban ilyen esetben akkor, ha határozott időtartamú előfizetői szerződést kötött és ezért cserébe valamilyen kedvezményt kapott és a módosítás ezt a kedvezményt nem érintette. Amennyiben a módosítás érinti a kedvezményeket és az előfizető felmondja a határozott idejű szerződést, a szolgáltató jogosan követelheti az előfizető által már igénybevett kedvezményeket.” Ha Ön is szeretné feltérképezni a címén elérhető távközlési ajánlatokat, akkor kattintson IDE és a leválogatáshoz adja meg lakcímét! 2017. február 16. Olvastad már? Újabb telefonos csalás terjed . . . tovább |
Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk év közben módosítja a csatornakiosztásunkat?
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!