A 2000-es évek eleje óta nem volt akkora mozgás a magyar mobilpiacon, mint most. Rövid időn belül a három nagy szolgáltatóból kettőnél is komoly átalakulások történtek, és ha most azonnal nem is, de hosszabb távon ez a szolgáltatásokban, az árakban és sok minden másban is változásokat hozhat. Az már március végén kiderült, hogy a norvég Telenor eladja teljes kelet-közép-európai hálózatát. A csoport, köztük a magyar szolgáltató is egy cseh milliárdoshoz, Petr Kellnerhez kerül. Bár a norvég távközlési csoporttal ellentétben Kellner nem szakmai (azaz nem az ágazatban ténykedő cég), hanem pénzügyi befektető, nem áll teljesen távol tőle a telekommunikáció. Csehországban és Szlovákiában ugyanis már évek óta aktív ezen a piacon, és ebben a csoportba igyekszik majd bekapcsolni a most megvásárolt magyar, illetve balkáni szolgáltatókat is. Normál esetben a felhasználók ebből eleinte semmit nem kellene, hogy észrevegyenek, és később is az lesz a legnagyobb változás, hogy vélhetően megváltozik majd a szolgáltató neve és logója. Emellett valószínűleg csomagokat is átszabják majd, azaz az egész cég egy új köntöst kap. Akár ennél is nagyobb változásokra számíthatnak azonban (legalábbis piaci szempontból) a Vodafone előfizetői. Itt a név, a logó és úgy általában külcsín minden bizonnyal marad, a kínált szolgáltatás azonban összetettebb lehet. A brit távközlési csoport ugyanis május közepén bejelentette: megveszi a Liberty Global amerikai kábelszolgáltató cég németországi és közép-európai leányvállalatait. Ez Magyarországon a UPC-t jelenti. Ennek eredményeként a Vodafone a jövőben kábeles szolgáltatásokat is tud majd nyújtani, azaz egyszerre lehet a cégtől mobil, vezetékes telefon, internet és tévészolgáltatást vásárolni. A brit csoport ezzel egyértelműen a Deutsche Telekom (DT) fő kihívójává akar válni, Németországban ugyanis utóbbi cég részben ezzel tarolta le a piacot. Sőt, a csoportnak Magyarországon is ez volt az egyik legfontosabb versenyelőnye: eddig itthon teljesen komplex négy az egyben csomagot csak a DT érdekeltségébe tartozó Magyar Telekom kínált. A jövőben azonban szinte biztosan a Vodafone is megjelenik majd ilyen csomagokkal. A kérdés csak az, hogy ez milyen gyorsan hoz majd változást a magyar távközlési szektorban. Itthon ugyanis a mobilpiac egyik legfontosabb jellemzője, hogy –amint szakértők fogalmaznak – készülékvezérelt. Azaz a felhasználók sokszor nem a csomaghoz választanak telefont, hanem a mobilhoz csomagot annak érdekében, hogy a készüléket olcsóbban megkapják. Ezért viszont sok esetben hosszabb hűségidős szerződésekben ragadnak. Így előfordulhat, hogy hiába jelenik meg gyorsan kedvező ajánlatokkal például a Vodafone, erre a fogyasztók csak később tudnak majd reagálni. 2018. június 22. Olvastad már? Már nem csak a tévék monopóliuma a vb, egyre többen néznek meccset mobilon. . . tovább Hiába van zsebünkben a világháló, még mindig otthon netezünk . . . továbbHat és félmillióan neteznek már mobilon . . . tovább Tudja mennyit internetezik az emberiség . . . tovább Drága-e Magyarországon az internet . . tovább Tweet |
Nagy változások a Telenornál és a Vodafone-nál is
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!