Bár szolgáltatóváltással akár több ezer forintot spórolhatnának havonta a telefon-, internet- és televízió-előfizetésen, a magyarok jellemzően mégsem mernek csomagot váltani. Egy 2013-as felmérés adatai szerint a megkérdezettek 75 százaléka egyáltalán nem tartja valószínűnek, hogy a közeljövőben váltson - mondta a telenet.hu távközlési összehasonlító portál szakértője.
Az Ariosz, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság megbízásából felmérést készített idén tavasszal a magyarok távközlési csomagváltási hajlandóságáról. 2013 április-májusa folyamán 1538 személyt kérdeztek meg személyesen arról, tervez-e más távközlési csomagra váltani a közeljövőben, és ha igen, miért; ha pedig nem, miért nem. A felmérés eredményei azt mutatják, a magyarok közül megdöbbentően kevesen akarnak váltani. A telefonszolgáltatást illetően 75, a televíziót illetően 72, az internetet illetően pedig 68 százalék vallotta, egyáltalán nem valószínű, hogy a közeljövőben csomagot váltson. Magyarországon az EU-s átlaghoz képest nagyon alacsony a váltási hajlandóság, és nem csak a fenti három szolgáltató terén, hanem például a mobilszolgáltatóknál is: míg tavaly például Dániában 12, Spanyolországban 7 százalék váltott szolgáltatót, ez az arány nálunk a fél százalékot sem érte el. Ennek eredményeképpen sokkal többet fizetünk az internetért, tv-ért, telefonért, mint amennyit szükséges lenne. Nyugat-Európában ahol sokkal tudatosabbak a fogyasztók, a hűségidejük lejártával egyből kedvezőbb ajánlatok után keresnek a távközlési csomagösszehasonlító oldalakon.
Miért nem váltunk?
A megkérdezettek 38 százaléka azért nem vált, mert saját bevallása szerint nem ért a távközléssel, telekommunikációval kapcsolatos dolgokhoz, így fél, hogy becsapnák. A válaszadók 32 százaléka számára a távközlési és telekommunikációs szolgáltatások világa nagyon idegen, nem ismeri ki magát benne; 37 százalék pedig úgy véli, a szolgáltatók ajánlatai átláthatatlanok és nehezen érthetőek. Ezek az eredmények igen meglepőek annak tudatában, hogy manapság a távközlési csomagok váltásához szükséges információk és a jó döntéshez szükséges összehasonlítások percek alatt elérhetőek. Ennek ellenére csupán a megkérdezettek 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy teljes mértékben biztos benne, megvan a felkészültsége ahhoz, hogy a szolgáltatók ajánlatait, csomagjait egyedül összehasonlítsa.
Miért váltanánk?
Akik már váltottak szolgáltatót vagy tervezik, ennek okaként elsősorban a jelenlegi szolgáltató áraival való elégedetlenséget, a minőségi problémákat és a konkurencia kedvező akcióit nevezték meg. A megkérdezettek 37 százaléka szerint jelenlegi szolgáltatója túl drága; 35 százalék a szolgáltatás minőségével vagy a cég ügyfélkezelésével nem elégedett; 33 százalékot pedig a konkurencia kedvező akciói vonzzák. Ennek ellenére mégis nagyon kevesen váltanak, akármennyire is indokolt lenne. Ennek oka, hogy úgy vélik, a szolgáltatóváltás tortúrával jár (60 százalék); a váltás csak rövid távon előnyös (50 százalék), kockázatokat sejtenek a megszokott szolgáltató elhagyásában (45 százalék); illetve nem látnak jelentős különbséget az ajánlatok között (40 százalék) - tudósított a telenet.hu.
2013. november 29.
Olvastad már? Csökkennek a szolgáltatók mobilbevételei, mégis drága a mobilozás - merre tovább? . . . tovább Hogyan mobilozzunk síeléskor? . . . tovább Végre internetezhetünk a fedélzeten is! . . . tovább Utálunk szolgáltatót váltani, telefonszámot alig hordozunk . . . tovább Magyarországon csökken Európában csúcsokat dönt a mobilinternetezés . . . tovább
|