Egyre aktívabban figyelik az online kereskedők, hogy vevőik milyen eszközzel és milyen körülmények között vásárolnak. A legfrissebb kutatások szerint ugyanis már ebből is következtetéseket lehet levonni a fizetési fegyelemre. Mindehhez ráadásul a vásárlónak semmit nem kell elárulnia magáról. Elég, ha végigmegy a vásárlási procedúrán, hiszen már ennek során is számos információt tud meg róla az eladó. Kiderül például, hogy telefonról, vagy asztali számítógépről, esetleg tabletről nyitotta meg az oldalt, vagy, hogy milyen operációs rendszert használ (ebből, például ha mobilról érkezett a vevő meg lehet tudni azt is, iPhone-ja, vagy más készüléke van-e). Ezen kívül az sem érdektelen, milyen napszakban internetezik az adott vásárló, vagy hol él, ami szintén nyilvánvalóvá válik az online kereskedő számára. Ezek az úgynevezett digitális lábnyomok. Olyan adatok, amiket automatikusan megosztunk az adott honlap üzemeltetőjével, amikor megnyitjuk az oldalát egy böngészőben. Az ilyen információkat jelenleg elsősorban arra használják a cégek, hogy megjósolják, mennyire megbízhatóan törlesztenek majd a hitelre vásárló vevők. Egy témában készült kutatás szerint például azokat a kölcsönöket, amiket iPhone-ról kérvényeztek, feleakkora arányban kellett behajtóra bízni, mint azokat, amiket androidos készülékek tulajdonosai kaptak. Hasonlóan jobb fizetési fegyelem jellemezte az otthoni számítógépükről, az esti órákban vásárlókat, mint mondjuk azokat, akik napközben mobiljukról vettek ezt-azt az online boltban. Utóbbinak vélhetően az a magyarázata, hogy az előbbi vásárlói szituációban a vevőknek több idejük volt átgondolni, valóban képesek-e visszafizetni a kiválasztott kölcsönt. Ezek a tényezők a későbbiekben akár a hitelek kamatának megállapításánál, illetve általában odaítélésénél is fontosak lehetnek. Könnyen előfordulhat, hogy néhány év múlva egyszerűbben jut majd hitelhez, esetleg alacsonyabb kamatra kap kölcsönt az, aki este otthonról vásárol. Persze a rendszert meg lehet hekkelni, ha valaki tájékozott a kérdésben. És, ha a rosszabbul fizető vevők is felveszik a korábban megbízhatóbb vásárlók szokásait, akkor a felmérések eredményei mit sem érnek. 2018. július 3. Olvastad már? Nagy változások a Telenornál és a Vodafone-nál is . . . továbbHat és félmillióan neteznek már mobilon . . . tovább Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább Drága-e Magyarországon az internet . . tovább Legfeljebb 61 forintba kerülhet egy perc telefonálás az EU-n belül. . . tovább Tweet |
Nem mindegy mivel vásárolsz az interneten
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!