Több mint egymillióan váltottak már úgy szolgáltatót, hogy megtartották korábbi telefonszámukat. A folyamat az ügyfél szempontjából kifejezetten egyszerű, de vannak dolgok, amikre érdemes figyelni. A számhordozás lényege, hogy szolgáltatóváltás esetén ne kelljen automatikusan megválnunk telefonszámunktól, hanem azzal együtt szerződhessünk át a kiválasztott új távközlési céghez. Az eljárásnak köszönhetően, ha valaki aktuális szolgáltatója egy konkurensénél telefonálási szokásaihoz jobban illeszkedő, vagy egyszerűen csak olcsóbb csomagot talál, nem kell azon gondolkodnia, hogy érdemes-e ezért eldobnia már megszokott elérhetőségét. A váltást követően továbbra is a korábbi számunkon érhetnek el minket az ismerőseink, függetlenül attól, hogy mobil telefonszám hordozásánál új szolgáltatónk előhívója jellemzően nem azonos a miénkkel. Bár a számhordozást legtöbbször a mobiltelefonálás kapcsán szokták emlegetni, a hívószám megtartása vezetékes szolgáltató váltás esetén is megvalósítható. Maga a folyamat az ügyfél szempontjából kifejezetten egyszerű, de fontos, hogy csak az kezdeményezheti, akinek a nevén az adott előfizetés fut. Az előfizetőnek mindössze annyit kell tennie, hogy az új szolgáltatónál jelzi számhordozási szándékát. A további ügyintézés megoldása már az átvevő távközlési vállalat feladata. A régi előfizetés felmondását és a hívószámunk megtartásának szándékát az ügyfél kezdeményezi , és ha mindent rendben találnak, akkor két nap alatt át is válthatunk az új szolgáltató, kedvezőbb díjcsomagjára. A számátadás ideje alatt a szolgáltatás legfeljebb négy órát szünetelhet hétköznapokon este 8 óra és éjfél között, de az általában néhány percet vesz igénybe. Ez az időszak az úgynevezett számhordozási időablak, ekkor kell kicserélni a telefonban a SIM kártyát, illetve újraindítani a készüléket a számhordozás megkezdéséhez. A folyamatnak van egy egyszeri költsége, amennyiben valaki a hűségidő lejárta előtt lépne ki a meglévő szerződéséből. Ekkor hozzáadódhat például a korábbi szerződés felbontásának díja, vagy egy kedvezményesen vásárolt készülék árának hátraléka. Ezeket az átadó szolgáltatónál egy összegben kell megtéríteni. A korábbi szolgáltató el fogja utasítani a számhordozási kérelmet, 30 napnál régebbi számlatartozás esetén. Ilyenkor a számla rendezésével újra kezdeményezhető a folyamat, ezt pedig az átadó már köteles teljesíteni. Ha azonban valamelyik szolgáltató hibájából húzódik el a számhordozás - például a korábbi partner indokolatlanul utasítja el a kérelmet, vagy az újonnan választott cég késve jegyezteti be a hordozni kívánt hívószámot - akkor kötelesek 5000 forint kötbért fizetni. Abban az esetben, ha valamilyen oknál fogva mégis meggondolná magát az ügyfél, a már benyújtott számhordozási igényt vissza is lehet mondani legkésőbb két munkanappal a számhordozás tervezett időpontja előtt 16 óráig. A hívószámmegtartással egybekötött szolgáltatóváltás lehetőségével egyre többen élnek: 2017 februárjában már az 1 milliót is meghaladta a hordozott mobilelérhetőségek száma. Míg a 2006 és 2010 közötti öt évben kevesebb, mint 290 ezren éltek ezzel a lehetőséggel, addig az elmúlt öt esztendőben már közel kétszer ennyien. 2017. április 10. Olvastad már? Mit tehetünk, ha a TV szolgáltatónk módosítja a csatornakiosztásunkat . . . továbbÚjabb telefonos csalás terjed . . . tovább Egy átlagos ügyfelet 20 szolgáltató is elér . . . tovább Internet mindenkinek . . . tovább Lakossági távközlési igények. . . tovább Tweet |
Szolgáltatóváltás: könnyedén viheti régi számát
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!