Egészen döbbenetes ütemben bővül az elektronikus, tehát interneten keresztüli kiskereskedelem, és ezen belül is az úgynevezett mcommerce, azaz a mobiltelefon használatával történő vásárlás. Tavaly világszerte több mint 2300 milliárd dollárt költöttek el online bevásárlás során az emberek, ami negyedével több az egy évvel korábbinál. Ami viszont ennél is érdekesebb, hogy a többség már nem asztali számítógépét, hanem okostelefonját használja akkor, ha az interneten vesz valamit. Az mcommerce teljes e-kiskereskedelmen belüli aránya 2016-ban lépte át az 50 százalékot, a terület fejlődését pedig jól mutatja, hogy tavaly már a 60 százalékot közelítette, 2020-ra pedig várhatóan a 70-et is meghaladja. Ez azt jelenti, hogy mobiltelefonon keresztüli vásárlásra az előző esztendőben 1357 milliárd dollárt költöttek el világszerte, két év múlva pedig már közel 3000 milliárdot fognak. Előbbi egyébként a teljes globális kiskereskedelemhez mérten is jelentős mennyiség: jelenleg minden vásárlásra fordított tizenötödik forintot így költjük el. A szektor sajátossága, hogy ezen a területen nem a fejlett országok, hanem Kína jár az élen. A világ legnépesebb országában több online tranzakció történik egy évben, mint az Egyesült Államokban, Japánban, Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban együttvéve. Ráadásul a mobilhasználat is sokkal elterjedtebb: miközben Nyugat Európában még mindig csak feleannyian használják online vásárláshoz okostelefonjukat, mint számítógépeket, Kínában pont fordított az arány. Az e-kereskedelem Magyarországon is egyre meghatározóbb, és a mobilhasználat is egyre gyakoribb az ilyen tranzakciók során. Az e-Net adatai szerint tíz év alatt több mint tízszeresére nőtt a hazai internetes kiskereskedelem, aminek eredményeként 2017-ben már 545 milliárd forintot költöttek el így a magyar háztartások. Ebben ráadásul a külföldi vásárlások még benne sincsenek, azzal együtt már az ezermilliárdot közelíti a hazai e-commerce piac. Itthon egyébként a legtöbben számítástechnikai és szórakoztató elektronikai termékeket vásárolnak az interneten, de egyre többet veszünk így ruhát és sportruházatot, játékokat illetve ajándékot is. 2018. szeptember 4. Olvastad már? Az idősebbek sem ijednek meg az internettől . . . továbbA technológiai és a távközlési márkák ériik a legtöbbet . . . tovább Egy éve törölték el a roamingot és ezt a többség ki is használja. . . tovább Sokat költenek a magyar háztartások kommunikációra . . tovább Az okostelefonok miatt egyre kevesebb számítógép fogy. . . tovább Tweet |
Zsebben hordott bevásárlókocsi: egyre többet vásárolunk mobilon
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!