Fizetjük a kocsi után, ha biztosra akarunk menni utazáskor is költünk rá. Akkor miért épp a mobilunkathagynánk ki a sorból? Hiszen már létezik a készülékbiztosítás is. Persze többen legyinthetnek, hogy minek, végtére is, aki akar úgyis tud vigyázni a telefonjára. De bármilyen elővigyázatosak is vagyunk a véletlen és az ügyetlenségi faktor nem mindig kerülhető ki.
Készülékbiztosítást a Telekomnál és a Vodafone-nál köthetünk, egészen pontosan az ACE European Group és a szolgáltató nyújtja.
A biztosítás ára A választott csomagtól és a készülék árától függ. A Telekom az előfizetőknek Alap, Alap Plusz, Extra és Extra Plusz csomagokat (290 Ft - 3790 Ft/hó), a feltöltőkártyásoknak csak Alap és Extra csomagokat (2290 Ft - 29990 Ft/egyszeri díj) kínál. A Vodafone-nál pedig Készülékbiztosítás Alap és Készülékbiztosítás Extra csomagok (490 Ft - 2590 Ft/hó) közül választhatnak az előfizetők. Kár esetén önrész is fizetendő, amely szintén a csomag és a készülék árának függvénye. Az önrész egy előre meghatározott összeg, melyet az előfizetőnek kell fizetnie a biztosítási szolgáltatás nyújtásakor.
Mire nyújtanak fedezetet a csomagok? Kivétel nélkül mindegyik csomag bevethető véletlenszerű károsodás (leejtjük és összetörik, balesetet szenvedünk és rongálódik a telefon), folyadék és vízkárok (vízbe esik, elázunk), elemi károk és harmadik személy általi rongálás esetén. A Telekom Alap Plusz és Extra Plusz csomagja ezeken kívül párásodás és belső meghibásodás elleni védelmet is tartalmaz. Ha a fentieken kívül betörés, rablás vagy zseblopás esetére is szeretnénk biztosítani a készülékünk, akkor mindenképp extra csomagot kell igényelnünk.
A biztosítás igénylése 18 éven felüli magán (természetes személy) és üzleti előfizető (jogi személy) egyaránt igényelheti a készülék vásárlásakor vagy legkésőbb 60 napon belül (a sérülésmentes készülék és a számla bemutatásával) Domino kártyás ügyfelek csak a készülékvásárlással egy időben kérhetik a szolgáltatást. A szerződés 12 hónapos időtartamra jön létre, utána automatikusan megszűnik.
Kárbejelentés Mind a két szolgáltató külön telefonszámot tart fent erre a célra. A telefonos bejelentés után az ügyintézés személyes ügyfélszolgálati irodában folytatódik, ahova vinni kell személyazonosító dokumentumokat, a sérült készüléket, jótállási jegyet vagy a bejelentés során kapott kárszámot, illetve lopás vagy rongálás esetén a rendőrségi jegyzőkönyvet (a rendőrségi feljelentést a felfedezéstől számított 48 órán belül meg kell tenni).
Mi történik jogos kárigény esetén? Először a sérült készülék javításával próbálkoznak. Amennyiben nem javítható vagy ellopták a telefont, akkor azonos típusú készüléket ad a szolgáltató. Ha ez nem lehetséges - pl. már nincs forgalomban -, akkor azonos kategóriájú készüléket biztosítanak. 2014. szeptember 24.
|