Mi a teendő, ha nincs internet asztali számítógépünkön?

Nincs internet a gépemen

Megállás nélkül karikázó kurzor, akadozó videók és a felugró kis dinoszaurusz - ezek mindannyiunk számára ismerős jelenségek, melyek annak az egyetemes jelei, hogy nincs internet laptopunkon vagy asztali számítógépünkön. Mindegy, hogy épp dolgozunk, játszunk vagy streamelünk, ha megszakad a kapcsolat a hálózattal, az nemcsak bosszúságot okoz, hanem tevékenységünket is akadályozza. Cikkünkben mutatunk néhány lehetőséget, amelyekkel magunk is helyreállíthatjuk a kapcsolatot.

A router és a modem ellenőrzése

Amennyiben nincs internetkapcsolat az eszközünkön, és megbizonyosodtunk arról, hogy nem az internetszolgáltatónknál lépett fel hiba, első körben nézzünk utána annak, hogy nem fizikai problémával van-e dolgunk. Első lépésként minden esetben indítsuk újra a modemet és a routert. Azokon a hálózati eszközökön, amelyek rendelkeznek tápkapcsolóval, nincs más dolgunk, mint le-, majd újra felkapcsolni azt, ezután pedig tesztelni az internetkapcsolatot. Ha a modemen vagy routeren nincsen tápkapcsoló, akkor egyszerűen húzzuk ki a konnektorból, majd dugjuk vissza. Ha mindkét eszköz újraindult és betöltött (ez több percet is igénybe vehet), csatlakozzunk vissza a Wi-Fi-hálózatra, hiszen könnyen előfordulhat, hogy ennyitől már megoldódik a probléma. Ne feledjük, hogy bizonyos szolgáltatók olyan modemet adnak, amelyben beépített Wi-Fi router is van, ilyenkor csak egy készüléket kell újraindítani. Amennyiben minden kábel megfelelően csatlakozik, a készülékeket újraindítottuk, azonban ennek ellenére sincs internet, megeshet, hogy magával a modemmel vagy a routerrel van a gond. Míg előbbi az internetszolgáltatóval köti össze a gépünket, addig utóbbi a kapcsolatot osztja meg eszközeink között. Ekkor tovább vizsgálódhatunk úgy, hogy megpróbálunk belépni a router/modem saját admin felületére. Ehhez a készülék IP-címét - amit általában az eszköz alján találunk - kell begépelnünk egy internetböngészőbe (az IP-cím mellett találjuk az alapértelmezett felhasználói nevet és jelszót is, amennyiben nem változtattuk meg ezeket). Ha nem sikerül elvégezni a belépést, a routerrel lehet a probléma. Ha a router és a helyi hálózat elérhető, de az internet nem, akkor szolgáltatói vagy modemhibára gyanakodhatunk, végső esetben pedig az eszközünkön lesz a probléma forrása.

Lassú az internet, és szolgáltatót váltanál? Kalkulálj, és válaszd ki a neked megfelelő díjcsomagot a Telenet.hu-n!

Hálózati hibaelhárító futtatása

Hálózati fennakadás esetén célszerű lefuttatni a beépített hibaelhárítót, ami diagnosztizálja és javítja a felmerülő problémákat, valamint alapbeállításokra állítja a hálózatot. Ennek futtatása asztali gépen vagy laptopon egyszerű: Windowsban lépjünk be a beállításokba, majd a „Hálózat és internet” menüpontban megtaláljuk a hálózati hibaelhárítót. A folyamat elvégzéséhez kövessük a gép utasításait, majd a futtatás befejezése után indítsuk újra a gépet, csatlakozzunk a Wi-Fi-hálózathoz, és ellenőrizzük, hogy megfelelően működik-e az internet. Ugyanezt MacOS rendszerben is elvégezhetjük: tartsuk lenyomva az Alt billentyűt, és közben kattintsunk a Wi-Fi ikonra a Vezérlőközpontban, majd válasszuk a „Vezeték nélküli diagnosztika megnyitása” lehetőséget, és futtassuk az ellenőrzést.

Hálózati vagy Wi-Fi adapter illesztőprogramjának frissítése

Amennyiben eddig egyik fenti megoldás sem orvosolta a problémát, és nincs internetkapcsolat a gépünkön, azt a hálózati eszközök illesztőprogramjának hibás működése is okozhatja. Bár kevés alkalommal jelenti ez a megoldást, ilyenkor eredményre vezethet, ha az eszközkezelőben eltávolítjuk a készüléket, majd a Windows automatikusan újratelepíti azt saját beépített illesztőprogramjával. Ez többnyire alapbeállításokra állíthatja a hálózati konfigurációt a gépünkön, ami megoldhatja a problémát.

Be van-e állítva fizikai cím (MAC address) szűrése a hálózaton?

Ha nincs internet asztali számítógépünkön vagy mobileszközünkön, az is előfordulhat, hogy fizikai cím szűrés van beállítva a hálózaton. Minden hálózatra csatlakozó eszköz rendelkezik egy azonosítóval, amit MAC-, azaz Media Access Control címnek nevezünk, ez alapján pedig az egyes készülékek kitilthatók a hálózatról. Ha egy olyan eszközt akarunk a hálózatra csatlakoztatni, aminek a MAC-címe nincs engedélyezve a szűrővel ellátott hálózaton, akkor nem fog sikerülni, így nem lesz rajta internet sem. A MAC-szűrőt általában szintén a router beállításaiban találjuk, itt tudjuk engedélyezni a készülék MAC-címét.

De honnan tudjuk, hogy mi az eszköz MAC-címe? Asztali számítógépen vagy laptopon a Windowsban keressük a „Hálózat állapota” opciót, ahol a tulajdonságokra kattintva megtaláljuk az eszköz MAC-címét, vagy a parancssorba írjuk be az „ipconfig /all” kifejezést. Bár a MAC-szűrő teljesen ki is kapcsolható, jó, ha tudjuk, hogy ez egy plusz biztonságot ad a hálózatunknak, mivel lehetetlenné teszi, hogy ismeretlenek csatlakozzanak hozzá. Azonban mindig tartsuk észben, hogy ilyen szűrőt használunk, így nem érhet bennünket meglepetés, ha új készüléket vásárolunk vagy egy vendégünknek szeretnénk internethozzáférést biztosítani.


2022. június 28.

Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!