Hűségidő felmondása: ezekkel kell számolnunk

Hűségidő felmondása: ezekkel kell számolnunk

Ha hűségidőt vállalunk egy díjcsomagra vagy készülékre, számos kedvezményben részesülhetünk, a szerződésünket azonban csak bizonyos feltételekkel szüntethetjük meg, amely ráadásul különböző többletköltségekkel járhat. Cikkünkben összefoglaljuk, hogyan zajlik a hűségidő felmondása különböző helyzetekben, és milyen lehetőségeink vannak, ha már letelt ez az időszak.

Mi a hűségidő?

Ha valamilyen távközlési szolgáltatásra szerződünk, vagy készüléket vásárolunk előfizetéssel, jellemzően egyúttal egy határozott idejű – általában 1, esetleg 2 éves – hűségidőbe is beleegyezünk. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a hűségidő időtartama alatt elkötelezzük magunkat egy bizonyos díjcsomag vagy költési szint mellett. Amíg ez az időszak tart, csak abban az esetben válthatunk díjcsomagot, ha az új csomag havidíja nem esik a szerződésben vállalt költési szint alá: egy egyszerű példával élve, egy havi 5000 forintba kerülő TV + internet csomagot csak akkor válthatunk másikra, ha annak a havidíja szintén eléri az 5000 forintot. Természetesen ahány szerződés, annyiféle megállapodás, így fontos, hogy még a papírok aláírása előtt megismerjük a részleteket.

Hogyan zajlik a hűségidő felmondása?

Ha ragaszkodunk a hűségnyilatkozat felbontásához, bármelyik szolgáltatónál lehetőségünk van erre, azonban ez többnyire kötbér megfizetésével jár. A vállalt hűségidővel számos kedvezményhez juthatunk – például alacsonyabb lehet a havidíj vagy a készülék ára –, így mindig ellenőrizzük a szerződésünkben a kötbér mértékét, hiszen ez függ a kapott kedvezményektől és a vállalt hűségidőtől is. Amennyiben készüléket is vásároltunk, a telefonra és magára a díjcsomagra is vonatkozhat hűségidő, ráadásul, ha készülékár kedvezményben is részesültünk, a kötbér összege még ezzel is emelkedhet. Ha úgy döntünk, hogy mindezek ellenére szeretnénk felmondani a szerződést, csak annyi a dolgunk, hogy jelezzük a szándékunkat a szolgáltató felé, amely ezt követően kiszámlázza a kötbér összegét, valamint részszámlát küld a felmondás napjáig fennálló díjtartozásunkról. A szerződésünk általában a felmondás dátumával megszűnik, azonban a szolgáltatók ettől eltérhetnek, így ezzel kapcsolatban mindig érdeklődjünk, vagy ellenőrizzük a szerződésben. Ezt követően már csak annyi a dolgunk, hogy befizetjük a felmondással keletkezett számlákat, és visszaküldjük vagy visszaadjuk a szolgáltatóhoz tartozó eszközöket (modem, adapter stb.).

Milyen esetekben szűnhet még meg a szerződés?

Természetesen vannak olyan helyzetek, amikor akaratlanul is megszűnik a szerződésünk: ilyen például, ha nem fizetjük a számláinkat. Szolgáltatónként változhat, hogy milyen türelmi idővel rendezhetjük a tartozásunkat, azonban, ha ezt nem tesszük meg az előírt határidőig, a szerződésünk megszűnik. Jó tudni, hogy ha ez a hűségidő alatt történik, ugyanúgy vonatkozik ránk a kötbér-fizetési kötelezettség, mintha a szerződést szándékosan mondtuk volna fel. Szintén szükség lehet a kötbér megfizetésére, ha a szerződésünket az előírt időszaknál tovább szüneteltetjük – például költözés vagy hosszabb utazás miatt. Ennek részleteit szintén a szerződésben tudjuk ellenőrizni.

Mik a lehetőségeink költözés esetén?

Előfordulhat, hogy a szerződés felmondására költözés miatt kerül sor: erre az esetre speciális szabályok vonatkoznak. A meglévő szerződésünket jellemzően átvihetjük az új lakcímünkre is, ebben az esetben – ha nem azonnal költözünk – a hűségidő annyi idővel nő, amennyi ideig a szerződést szüneteltetjük. Előfordulhat, hogy az új lakhelyünkön nem elérhető az adott szolgáltató – ilyenkor több lehetőség közül is választhatunk. Kézenfekvő, ha a szerződés átkerül az ingatlan új tulajdonosára, ha azonban ő nem tart igényt a szolgáltatásra, általában lehetőségünk van átírni a szerződést, valamint az ezzel járó kedvezményeket egy tetszőlegesen kiválasztott személyre (például rokonra vagy ismerősre). Ha ez a megoldás sem jöhet szóba, nem marad más, mint a szerződés felmondása: a vonatkozó törvény értelmében, ha a szolgáltató rajta kívül álló okból nem tudja teljesíteni a szolgáltatás áthelyezését, az előfizető jogkövetkezmények, így kötbér megfizetése nélkül felmondhatja a szerződést.

Teendők a hűségidő lejárta után

Ha lejárt a hűségidőnk, szabadon válogathatunk a díjcsomagok között, sőt, akár még szolgáltatót is válthatunk. Ha maradnánk ugyanannál a szolgáltatónál, jellemzően már a hűségidő lejárta előtt 3 hónappal lehetőségünk van újabb kedvezményes készüléket vásárolni. A hűségidő végét érdemes észben tartani, hiszen ha már nem köt minket a szerződés, online is több lehetőségünk van: a Telenet.hu-n például számos díjcsomag és készülékajánlat közül választhatunk, így akár egy gyorsabb internetet, vagy egy átfogóbb TV csomagot is kiválaszthatunk magunknak.

2022. január 12.

Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!