Hogyan működik a számhordozás és mit kell tudni róla?

Számhordozás

Gondoljunk bele, hány hivatalos ügyben – munkahelyen, bankban, biztosítónál – adtuk már meg a telefonszámunkat, nem is beszélve a rokonokról, ismerősökről. Éppen ezért érthető, ha nem szívesen változtatjuk meg, ám szerencsére erre már akkor sincs szükség, ha szolgáltatót váltanánk: lehetőség van az úgynevezett számhordozásra. Ilyenkor a telefonszámunk nem, csak a mobilszolgáltatónk változik meg – nézzük, hogyan működik ez a gyakorlatban!

Így működik a számhordozás

Nincs nehéz dolgunk, ha szeretnénk mobilszolgáltatót váltani úgy, hogy a régi telefonszámunkat megtartjuk, ugyanis a számhordozás menete egyszerű, ha tudjuk a szükséges lépéseket. Maga a folyamat szolgáltatótól függetlenül díjmentes, ám felmerülhetnek közben olyan költségek, mint a díjhátralék rendezése vagy a telefon függetlenítésének költsége. Első lépésként keressük fel azt a szolgáltatót, ahova szeretnénk áthordozni a telefonszámunkat – ezt megtehetjük online vagy akár az adott szolgáltató személyes ügyfélszolgálatán is. A nekünk megfelelő díjcsomag kiválasztása után kapunk egy új SIM kártyát, amit online ügyintézés esetén futár fog nekünk kiszállítani. Azt is meg kell határoznunk, hogy milyen időpontban történjen a számhordozás technikai része: ez az úgynevezett számhordozási időablak, amelynek megadásánál figyelembe kell vennünk, hogy ebben az intervallumban kimaradásokat tapasztalhatunk a szolgáltatásban. Több szolgáltató biztosít egy ideiglenes SIM kártyát is, amellyel a folyamat lezárultáig zavartalanul használhatjuk készülékünket. Fontos, hogy az itt felsorolt lépéseket kövessük, és ne mondjuk le a meglévő előfizetésünket, ugyanis így elvész a telefonszámunk, és a számhordozás sem lesz lehetséges.

Hasonlítsd össze több szolgáltató mobilcsomagját, és válogass kedvedre a Telenet.hu-n!

Mik a számhordozás feltételei?

Ha a szolgáltatóváltást számhordozással együtt intéznénk, néhány dologra oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy a folyamat sikeres legyen. Fontos információ, hogy csak az előfizetés tulajdonosa kezdeményezheti a számhordozást, aminek feltétele, hogy minden, a szolgáltatónál regisztrált adat megegyezzen az okmányokban szereplőkkel – amennyiben bármilyen változás történt az adatainkat illetően, azt előbb be kell jelentenünk a szolgáltatónak. Egyes szolgáltatóknál feltétel lehet még, hogy a jelenlegi SIM kártyánkat már legalább 30 napja aktiváltuk, illetve minden szolgáltató esetén igaz, hogy 30 napnál régebb fennálló számlatartozással nem intézkedhetünk, feltétlenül rendeznünk kell a tartozásunkat.

Mi a helyzet akkor, ha még nem járt le a hűségidő?

Abban az esetben is kezdeményezhetünk számhordozást, ha a jelenlegi szolgáltatónknál még nem járt le a hűségidőnk, azonban ilyenkor a szolgáltató kiállít egy végszámlát, amit rendeznünk kell annak érdekében, hogy szolgáltatót válthassunk. A legtöbb esetben, ha hűségidő vállalásával vásárolunk új készüléket, kedvezményt kaphatunk a készülék árából is. Amennyiben a hűségidő lejárta előtt szeretnénk – akár számhordozással – szolgáltatót váltani, a kapott kedvezmény időarányos részét kötbérként vissza kell fizetnünk korábbi szolgáltatónknak.

Ezekre érdemes még figyelni

Ha nem kártyafüggetlen készülékkel rendelkezünk, tehát a telefon csak valamelyik szolgáltató kártyájával használható, akkor az új SIM kártyát nem fogjuk tudni használni, előtte függetlenítenünk kell a készüléket. A függetlenítésnek lehet költsége, így erről mindenképp a jelenlegi szolgáltatónknál érdeklődjünk. Feltöltőkártyás számhordozásra is van lehetőség, ami ugyanúgy működik, mint az előfizetéses, azonban jó tudni, hogy ilyenkor a meglévő egyenlegünk elvész. Ezen kívül még az is hasznos információ lehet, hogy a hangpostaüzenetek a hordozást követően szintén elvesznek.

Hogyan működik a számhordozás lekérdezése?

A számhordozás lehetősége miatt már nem tudhatjuk, hogy az, akinek 20-as, 30-as vagy 70-es telefonszáma van, pontosan melyik szolgáltatóhoz tartozik. Ez az információ azonban hasznos lehet, ugyanis az egyes szolgáltatóknál más az indított hívás vagy küldött SMS díja – ez felveti a kérdést, hogy vajon hogyan tudhatjuk meg, hogy egy telefonszám hordozott-e vagy sem. Ezt legegyszerűbben online kérdezhetjük le: az NMHH számhordozás lekérdezési oldalán a telefonszám beírásával megtudhatjuk, hogy az adott szám hordozott-e, illetve melyik az eredeti és melyik a jelenlegi szolgáltatója. Ezen kívül egyes szolgáltatók biztosítanak ingyenesen hívható számot, amelynek tárcsázásával szintén megtudhatjuk ezt az információt bármely telefonszámról. Egy másik mód a számhordozás ellenőrzésére, hogy a telefonunkba a hívásindításhoz bepötyögjük az alábbi, úgynevezett USSD kódot: *126*telefonszám# majd rákattintunk a hívásindításra, és a telefonunk képernyőjén meg fog jelenni a szolgáltatóra vonatkozó információ. Bárhol is kezdeményezzük a lekérdezést, a telefonszámot a körzetszámmal együtt kell megadnunk, tehát ilyen formátumban: 301234567.


2022. március 30. 

Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!