Gondoljunk bele, hány hivatalos ügyben – munkahelyen, bankban, biztosítónál – adtuk már meg a telefonszámunkat, nem is beszélve a rokonokról, ismerősökről. Éppen ezért érthető, ha nem szívesen változtatjuk meg, ám szerencsére erre már akkor sincs szükség, ha szolgáltatót váltanánk: lehetőség van az úgynevezett számhordozásra. Ilyenkor a telefonszámunk nem, csak a mobilszolgáltatónk változik meg – nézzük, hogyan működik ez a gyakorlatban! Így működik a számhordozás Nincs nehéz dolgunk, ha szeretnénk mobilszolgáltatót váltani úgy, hogy a régi telefonszámunkat megtartjuk, ugyanis a számhordozás menete egyszerű, ha tudjuk a szükséges lépéseket. Maga a folyamat szolgáltatótól függetlenül díjmentes, ám felmerülhetnek közben olyan költségek, mint a díjhátralék rendezése vagy a telefon függetlenítésének költsége. Első lépésként keressük fel azt a szolgáltatót, ahova szeretnénk áthordozni a telefonszámunkat – ezt megtehetjük online vagy akár az adott szolgáltató személyes ügyfélszolgálatán is. A nekünk megfelelő díjcsomag kiválasztása után kapunk egy új SIM kártyát, amit online ügyintézés esetén futár fog nekünk kiszállítani. Azt is meg kell határoznunk, hogy milyen időpontban történjen a számhordozás technikai része: ez az úgynevezett számhordozási időablak, amelynek megadásánál figyelembe kell vennünk, hogy ebben az intervallumban kimaradásokat tapasztalhatunk a szolgáltatásban. Több szolgáltató biztosít egy ideiglenes SIM kártyát is, amellyel a folyamat lezárultáig zavartalanul használhatjuk készülékünket. Fontos, hogy az itt felsorolt lépéseket kövessük, és ne mondjuk le a meglévő előfizetésünket, ugyanis így elvész a telefonszámunk, és a számhordozás sem lesz lehetséges. Hasonlítsd össze több szolgáltató mobilcsomagját, és válogass kedvedre a Telenet.hu-n! Mik a számhordozás feltételei? Ha a szolgáltatóváltást számhordozással együtt intéznénk, néhány dologra oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy a folyamat sikeres legyen. Fontos információ, hogy csak az előfizetés tulajdonosa kezdeményezheti a számhordozást, aminek feltétele, hogy minden, a szolgáltatónál regisztrált adat megegyezzen az okmányokban szereplőkkel – amennyiben bármilyen változás történt az adatainkat illetően, azt előbb be kell jelentenünk a szolgáltatónak. Egyes szolgáltatóknál feltétel lehet még, hogy a jelenlegi SIM kártyánkat már legalább 30 napja aktiváltuk, illetve minden szolgáltató esetén igaz, hogy 30 napnál régebb fennálló számlatartozással nem intézkedhetünk, feltétlenül rendeznünk kell a tartozásunkat. Mi a helyzet akkor, ha még nem járt le a hűségidő? Abban az esetben is kezdeményezhetünk számhordozást, ha a jelenlegi szolgáltatónknál még nem járt le a hűségidőnk, azonban ilyenkor a szolgáltató kiállít egy végszámlát, amit rendeznünk kell annak érdekében, hogy szolgáltatót válthassunk. A legtöbb esetben, ha hűségidő vállalásával vásárolunk új készüléket, kedvezményt kaphatunk a készülék árából is. Amennyiben a hűségidő lejárta előtt szeretnénk – akár számhordozással – szolgáltatót váltani, a kapott kedvezmény időarányos részét kötbérként vissza kell fizetnünk korábbi szolgáltatónknak. Ezekre érdemes még figyelni Ha nem kártyafüggetlen készülékkel rendelkezünk, tehát a telefon csak valamelyik szolgáltató kártyájával használható, akkor az új SIM kártyát nem fogjuk tudni használni, előtte függetlenítenünk kell a készüléket. A függetlenítésnek lehet költsége, így erről mindenképp a jelenlegi szolgáltatónknál érdeklődjünk. Feltöltőkártyás számhordozásra is van lehetőség, ami ugyanúgy működik, mint az előfizetéses, azonban jó tudni, hogy ilyenkor a meglévő egyenlegünk elvész. Ezen kívül még az is hasznos információ lehet, hogy a hangpostaüzenetek a hordozást követően szintén elvesznek. Hogyan működik a számhordozás lekérdezése? A számhordozás lehetősége miatt már nem tudhatjuk, hogy az, akinek 20-as, 30-as vagy 70-es telefonszáma van, pontosan melyik szolgáltatóhoz tartozik. Ez az információ azonban hasznos lehet, ugyanis az egyes szolgáltatóknál más az indított hívás vagy küldött SMS díja – ez felveti a kérdést, hogy vajon hogyan tudhatjuk meg, hogy egy telefonszám hordozott-e vagy sem. Ezt legegyszerűbben online kérdezhetjük le: az NMHH számhordozás lekérdezési oldalán a telefonszám beírásával megtudhatjuk, hogy az adott szám hordozott-e, illetve melyik az eredeti és melyik a jelenlegi szolgáltatója. Ezen kívül egyes szolgáltatók biztosítanak ingyenesen hívható számot, amelynek tárcsázásával szintén megtudhatjuk ezt az információt bármely telefonszámról. Egy másik mód a számhordozás ellenőrzésére, hogy a telefonunkba a hívásindításhoz bepötyögjük az alábbi, úgynevezett USSD kódot: *126*telefonszám# majd rákattintunk a hívásindításra, és a telefonunk képernyőjén meg fog jelenni a szolgáltatóra vonatkozó információ. Bárhol is kezdeményezzük a lekérdezést, a telefonszámot a körzetszámmal együtt kell megadnunk, tehát ilyen formátumban: 301234567.
|
Hogyan működik a számhordozás és mit kell tudni róla?
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!