Pannon, Bee, Djuice, Telenor vagy Yettel… egy a közös ezekben a márkanevekben: mind-mind egy újabb mérföldkövet jelölnek a magyar mobilszolgáltató életében. Sokan már a kezdetektől fogva követték a szolgáltató útját, mások csak később csatlakoztak, de az biztos, hogy hazánkban nehezen találni olyan embert, aki ne hallotta volna legalább az egyik nevet a fentiek közül. Megújulásokból nem volt hiány a vállalat életében – nézzük a legfontosabb állomásokat a Pannon GSM-től kezdve, a Telenoron át egészen a Yettelig! Indulhat az időutazás? Pannon GSM – a kezdetekMagyar és észak-európai tulajdonosok közösen alapították, majd indították el a Pannon GSM kereskedelmi mobilszolgáltatását 1994-ben. Így többek között az Antenna Hungária, illetve a norvég állami telefontársaság segítségével indulhatott útjára a később Telenor névre keresztelt mobilszolgáltató. Hazánkban rekordsebességgel fejlődött a szolgáltatás a mobilhálózat széles körű terjedésével – 1995-ben már SMS-t is lehetett küldeni, jóllehet, ez csak később vált népszerű kommunikációs formává. A társadalmi felelősségvállalás szempontjából is nagyon hamar lépett a vállalat: 2004-ben hazánkban elsőként vezették be a mobiltelefonok visszaváltására vonatkozó akciójukat, amivel nagy lépést tettek a környezetvédelem érdekében. Fiataloknak szóló kezdeményezésekAz ügyfélkör bővítése céljából 2001-ben az akkori nevén Pannon GSM létrehozott egy új márkát, amellyel a fiatalokat szólította meg: a Bee feltöltőkártyás szolgáltatást kínált, amelynek díjtarifái a fiatalok napirendjéhez igazodtak. Így 7 és 14 óra között – amikor a 10-18 év közötti korosztály iskolában van – magasabb percdíjakra lehetett számítani, azonban délután és este sokkal kedvezőbb áron telefonálhatott az, aki Bee mobilcsomaggal rendelkezett. A márka különlegessége volt, hogy a készülékcsomagokat nem lehetett megvásárolni a Pannon GSM üzletekben, erre kizárólag a Bee márkaboltokban volt lehetőség. A Bee márka kezdetben egy inkognitó-kampánnyal indult, amikor még csak találgatni lehetett, hogy miért bégetnek a tévé- és a rádióreklámokban, ám később mindenki megmosolyogta a reklámban szereplő Beeboy-t, BeeBee-t, és a kutyájukat, BeeDogot. Ezt követte 2003-ban egy szintén fiataloknak szóló új márka, a Djuice, amelynek ügyfelei még kedvezőbb tarifákkal telefonálhattak, és a csomagok 20 db ingyen küldhető MMS-t, valamint mobilinternetet is tartalmaztak. Emiatt ezt a szolgáltatást leginkább azoknak ajánlották, akik a telefonálás mellett SMS-t vagy MMS-t küldenének, és interneteznének is a mobiljukon. A Djuice indulásakor igen nagy érdeklődésnek örvendett, ám nem sokkal később megállt az ügyfélkör növekedése. Ekkor különféle kampányokban próbálták ismét megszólítani a fiatalokat: hűségprogrammal, pontgyűjtéssel, egy új közösségi oldal bevezetésével igyekeztek népszerűsíteni a szolgáltatást, azonban ezek sajnos nem hozták a várt sikert. Végül 2014-ben a Telenor márkaimázs kialakulása eredményezte a Djuice megszűnését, ugyanis az új, egységes brand már egyszerre szólított meg minden korosztályt, így nem volt szükség egy-egy különálló márkára ehhez. Te inkább telefonálnál vagy a mobilnet a fontos? A Telenet.hu-n kiválaszthatod az igazán hozzád illő csomagot!Így lett a Pannon GSM-ből TelenorMíg a Pannon GSM indulásakor több tulajdonos vett részt az alapításban, így a tulajdonosi hányad is közöttük oszlott meg, addig 2003-ban már egyedüli tulajdonosként a norvég Telenor működtette a mobilszolgáltatót, ugyanis mind az Antenna Hungária, mind a többi tulajdonos sorra kiszálltak a cégből. Ez a változás irányt adott a márka további fejlődésének, előrejelezve a várható arculatváltást. 2006-ban a Pannon GSM már a kék Telenor logót használta, majd 4 évvel később, 2010-ben megtörtént a teljes átalakulás: a cég neve Telenor Magyarország Zrt.-re változott, ami az egész márkát érintette, így az értékesítési pontoktól kezdve a szórólapokon át a SIM-kártyákig mindent az új arculathoz igazítottak. Később tulajdonosváltás is történt a cég életében, így 2018-tól már nem a Telenor Csoport, hanem a PPF Csoport a Telenor magyarországi (és több más európai) üzletágának többségi tulajdonosa, akitől az Antenna Hungária 25%-os részesedést vásárolt, így napjainkban a mobilszolgáltatón ez a két tulajdonos osztozik. A legfrissebb változás: márciustól érkezik a Yettel!A Telenor márka magyarországi használatba vételi engedélyének meghosszabbításáról kétévente döntenek a tulajdonosok. 2022-ben érkezett el újra ez a mérföldkő, amely során az a döntés született, hogy nem szeretnék meghosszabbítani ezt az engedélyt. Emiatt idén újabb névváltozását jelentette be a Telenor: 2022. márciusától a mobilszolgáltató Yettel néven folytatja működését. Ez a változás nemcsak magát a nevet érinti, hanem teljes arculatváltásra is számíthatunk, így a márka korábbi kék színét felváltja majd egy élénkzöld árnyalat. Nemcsak Magyarországon, hanem Szerbiában és Bulgáriában is készülnek a változásra, így a márka egységesen mindhárom országban felveszi az új Yettel-arculatot. A Telenor ügyfeleknek hasznos információ, hogy a megújulás nem érinti a szerződéseket és a meglévő előfizetéseket, illetve a telefonszámunk is változatlan marad az arculatváltást követően. 2022. február 14. Olvastad már? Milliószám vásárolják a bakelitlemezeket, mégis a digitális zenéé a jövő. . . továbbMiért lassul a magyar mobilnet? . . . tovább Pörgesd újra a klasszikusokat! Filmek, amiket nem lehet megunni. . . tovább A legértékesebb kiskereskedelmi márkák az interneten születtek. . . tovább Törökül is tanulhatnánk a tévéből. . . tovább Tweet |
Közel 30 év története: a Pannon GSM-től a Yettelig
Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!
Szolgáltató Kereső
Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!