Az alközpontok tulajdonképpen modernizált telefonközpontok, alacsonyabb üzemeltetési költséggel, több, bővíthető funkcióval. Az alközpontok egyre elterjedtebb formája a virtuális alközpont, de emellett létezik fizikai alközpont is.
Az alközpontok a következő funkcókkal bírnak:
- teljeskörű telefonközpont
- a virtuális telefonközponthoz belföldi mellékvonalak rendelhetőek
- IVR beállítása is lehetséges
- hívásátvétel, hívásvárakoztatás
- e-mail értesítések
Ezek a funkciók biztosíthatóak virtuális alközpont formájában, illetve megjelenhet az ügyfél telephelyén fizikai valójában, megvásárolható vagy bérelt eszközként is.
A virtuális alközpont hatalmas előnye, hogy tervezhető a beruházási és üzemeltetési költsége. Hatékony megoldás különböző telephellyel rendelkező cégek számára, ahol fontos lehet, hogy a telephelyeken dolgozó kollégák intenzíven kommunikálhassanak egymással. A virtuális alközpont segítségével a központban és a telephelyeken dolgozó kollégák egy mellék segítségével összekapcsolhatóak a cég telefonhálózatával.