Mit tegyünk ha sokszor lassú az internetünk?

Mit tegyünk ha sokszor lassú az internetünk?

A lassú internetnek számos oka lehet és ezek sokszor a szolgáltatónktól független, fizikai tényezők. Különböző internetszolgáltatás fajtáknál különböző “akadályok” állhatnak a maximális internet sebesség útjában. Egy vezetékes internet kapcsolatnál (ADSL vagy kábel) a fejállomástól való fizikai távolság és a vonal fizikai állapota döntő lehet a sebesség szempontjából.


Mikrohullámú szolgáltatásnál is jelentős szerepe van a távolságnak, ott ráadásul a rálátás is fontos, néha a fák lombja is bezavarhat. Mobilnet esetében a földrajzi elhelyezkedésünk a legközelebbi fejállomáshoz úgyszintén meghatározó.


40 internetszolgálatató internet csomag ajánlatai összehasonlítva, itt!


Mit tegyünk ha lassúnak érezzük a netet?

Első lépésként végezzünk sebességtesztet. A Telenet Internet Sebességmérő segítségével könnyedén tesztelheti internet hozzáférése sebességét. Amely megmutatja, hogy mennyi a le- és feltöltési sebesség a vonalunkon.  A mérési eredményt érdemes összevetni a névleges (maximum) sávszélességekkel, melyek a szerződésünkben vannak. Ha a sebesség eléri a maximum kb. 70-80%-át, az nem rossz eredmény. Ha az alatti a sebesség, érdemes lehet egy hibabejelentéssel próbálkozni jelenlegi szolgáltatónknál. 

A fent felsorolt lehetséges gondok természetesen nem szabad megakadályozzanak minket abban, hogy a maximálisnál 30-40%-kal lassúbb internet sebességet hibára jelentsük a szolgáltatónknál. Ezt ki kell vizsgálniuk és előfordul, hogy megtalálják az internetünk lassúságának okát. Pl. egy vonal hibát, elavult modemet vagy hasonlót. Valamit mondaniuk kell. Kiderülhet, hogy az a szolgáltató tényleg fizikailag nem képes nagyobb sebességű internet szolgáltatásra azon a helyen, ekkor szolgáltatót kell váltani, de lehetőleg úgy, hogy másfajta internet szolgáltatásra váltsunk, különben jó esélyel marad a lassú internetünk. Pl. kábelről ADSL-re, vagy fordítva, mikróról vezetékesre, vagy fordítva. Kérdés, hogy milyen szolgáltatások állnak ott rendelkezésre, de ebben segít a telenet.hu És azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy van-e érvényben lévő hűségnyilatkozatunk vagy nincs. Érdemes szétnézni a kombi csomagokközött is, mert jelentős összeget takaríthatunk meg.



Mik azok a sebességek (sávszélességek) melyeket a szolgáltatók közölnek a csomagok leírásában? Négyféle sebességet közölnek a szolgáltatók, erre jogszabály kötelezi is őket:


1. névleges (vagy maximum) letöltési sebesség (sávszélesség)
2. garantált (vagy minimum) letöltési sebesség (sávszélesség)
3. névleges (vagy maximum) feltöltési sebesség (sávszélesség)
4. garantált (vagy minimum) feltöltési sebesség (sávszélesség)


A legfontosabb sebesség fajta a névleges vagy maximális letöltési sebesség, ez minden csomag fő paramétere. A legtöbb felhasználó inkább letölt adatokataz internetről, bár minden kapcsolat kétirányú és még az egyszerű böngészésnél is van felfele irányú adatforgalom, nem beszélve arról, ha nagyobb fájlokat, videókat küldünk valakinek, vagy töltünk fel pl. egy közösségi oldalra. Ettől függetlenül, ez a sebesség a csomagok fő paramétere. A telenet.hu-n ez a paraméter az internet szolgáltatások találati listáin mindenütt szerepel, míg a többi sávszélesség adat a csomag részleteiben található meg.


A garantált letöltési sebesség is fontos, mert ennyit legalább tudnia kell a vonalnak, igaz viszont, hogy a jogszabály megengedi, hogy a szolgáltató az esetek 80%-ban teljesítse ezt a paramétert. A szolgáltatók nagyon óvatosak ennek a paraméternek a megadásánál, sokszor csak töredéke a maximális sebesség paraméternek. A valóság azért általában jobb, a maximum sebességhez közelebbi a tényleges sebesség.
A névleges és garantált feltöltési sebességek azok számára fontosak, akik tudják, hogy nagyobb állományokat töltenek fel vagy küldenek.


2012. május 16.


Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!