Mire számíthatunk, ha behajtásba kerülünk?

Befizetetlen telefonszámla, felszólító levelek szolgáltatónktól. Mire számíthatunk, ha behajtásba kerülünk?

Számlabefizetés - valamikor elfelejtjük, vagyis véletlenül csúszunk ki a határidőből, valamikor kénytelenek vagyunk csúsztatni pár napot és reménykedünk, hogy megússzuk minden következmény nélkül (erre ilyenkor még van is esély).
Viszont, ha a pár napból pár hét, netán egy hónap lesz, akkor kezdődnek a bajok.
A szolgáltatók általános tapasztalata, hogy rengeteg a tartozás, a kintlévőség. És több új előfizetés éppen azért nem jöhet létre, mert az adott címen vagy a családban tartozás van.

Természetesen a szolgáltatók próbálják a határidő betartására ösztönözni az előfizetőiket, valahol kedvezményt adnak a havi díjból pontos fizetés esetén, valahol pedig a határidő lejárta előtt automatikus telefonos figyelmeztetést küldenek.
A szerződés megkötése előtt is igyekeznek magukat bebiztosítani egy hitelképesség vizsgálattal, melynek célja, hogy csak az juthasson előfizetéshez, aki valószínűleg tudja is fizetni.

Fizetési késedelem esetén vezető kifogás, hogy nem érkezett meg a számla. Azonban ez sem mentesít a fizetési kötelezettség alól. A mobilszolgáltatók Általános Szerződési Feltételükben külön kikötik, hogy az előfizető köteles jelezni, amennyiben nem kapta meg a számlát. A Telekom (T-Mobile) a számlázási időszakot követő 25. napig, a Vodafone a számlazárást követő 22. napig küldi meg a számlát, a Telenor pedig a postára adástól számított 7. nap tekinti azt kézbesítettnek.
A számla újranyomtatását külön díj ellenében kérhetjük (a T-Mobile díjmentesen újraküldi a számlát, amennyiben a fizetési határidő lejárta előtt jelezzük, hogy nem kaptuk meg).

Ha a határidő lejártakor nincs befizetve a számla a szolgáltatók először fizetési felszólítást küldenek (különdíjért) és jogosultak késedelmi kamatot felszámolni a tartozás kiegyenlítéséig, erre szintén felhívják a figyelmet az ÁSZF-ben. A késedelmi kamat mértéke évi 12% a Vodafone-nál, 13% a Magyar Telekomnál és 14% a Telenornál.

A szolgáltatás korlátozása a következő szint, erre akkor kerül sor, ha legalább 30 napja lejárt a fizetési határidő, ilyenkor a kimenő forgalmat korlátozzák. A korlátozás időtartama legfeljebb 6 hónap lehet.


A korlátozás idején is biztosítania kell a szolgáltatónak az alábbiakat:

- előfizető hívhatósága
- segélykérő hívások indítása
- szolgáltató ügyfélszolgálatának elérése
- szolgáltató hibabejelentőjének elérése

Amennyiben rendeztük az elmaradásunkat, a szolgáltatónak 72 órán belül meg kell szüntetnie a korlátozást. A visszakapcsolásért külön díjat számláznak: Vodafone: 4000 Ft, T-Mobile 4600 Ft/alkalom/előfizetés, Telenor 7250 Ft/alkalom/előfizetés.

A nagy(obb) távközlési szolgáltatóknál - mint például Magyar Telekom, BTel, Externet, Invitel - is hasonló az eljárás számlatartozás, fizetési késedelem esetén. Vagyis, ha 30 napnál régebben lejárt a számlánk, akkor készülhetünk a kimenő forgalmunk/szolgáltatásunk korlátozására. Késedelmi kamat (az Externet egy képlet alapján számolja ki, Invitelnél évi 20 %, a többieknél évi 13 %) és visszakapcsolási díj felszámítására ilyenkor is sor kerül.


Telefonszolgáltatásnál az előfizető hívhatósága, a segélykérő hívások indításnak lehetősége és az ügyfélszolgálat, hibabejelentő elérhetősége a mobilhoz hasonlóan megmarad.
A tévé elérhetősége sem szűnik meg azonnal, első lépésként a legkevesebb csatornát tartalmazó csomagra váltják át a tartozót, ami általában a közszolgálati vagy az információs csomagot jelenti.
Internetszolgáltás esetén eltérő a szolgáltatók szabályozása, míg a Telekom az e-mail postafiók és a meglévő saját weboldal elérhetőségét biztosítja, addig az Invitel a korlátozás időtartamára lecsökkenti a sávszélességet.

Új előfizetőként mindegyik szolgáltatónál számíthatunk arra, hogy egy bizonyos értékhatár elérésekor automatikusan korlátozzák a szolgáltatásunkat, amit ilyenkor egy úgynevezett hóközi számla befizetésével oldhatunk fel.

Megeshet, hogy nem értünk egyet a számlánk végösszegével vagy csak bizonyos tételeket kifogásolunk. Természetesen törvényes jogunk, hogy számlapanasszal éljünk, viszont a számla befizetése ezen oknál fogva sem maradhat el, mert ugyanúgy bekerülünk a behajtási folyamatba.

2014. május 20.

Szolgáltató Kereső: Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

Szolgáltató Kereső

Hasonlítson össze, válasszon és rendeljen több mint 40 távközlési szolgáltató ajánlataiból!

  1. Kérjük, adja meg az előfizetés típusát!
  2. Milyen szolgáltatás érdekli?Kérjük, első lépésben az előfizetés típusát adja meg.
  3. A pontos találatok érdekében adja meg irányítószámát és címét!Kérjük, második lépésben a szolgáltatás típusát adja meg.
Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Házszám

Adja meg a házszámot pl. 5, 10-12!

Házszám extra

Amennyiben a házszámhoz tartozik
kiegészítő (pl. 10/A), itt adja meg (pl. A)!

Kérjen visszahívást!