
Érdekességek a telefon-, internet-, televízió-előfizetésünk általános szerződési feltételeiben.
Örök igazság: a lényeg a részletekben rejlik. A szerződéseket mindig érdemes alaposan elolvasni, különös tekintettel az apró betűs részekre. Persze sokszor már a több oldalnyi szöveg láttán megrettenünk, mert tudjuk egy idő után lassan, de biztosan beleveszünk a hétköznapinak egyáltalán nem mondható megfogalmazásba. És a kacifántos fogalmazás alól a szolgáltatók ÁSZF-je sem kivétel, amiben igyekeznek minden eshetőségre kitérni. A nagyobb vezetékes szolgáltatók (BTel, Externet, Invitel, Telekom) és a három mobilszolgáltató (Telekom, Telenor, Vodafone) ÁSZF-jéből szemezgettünk.
Íme néhány érdekes tudnivaló:
Hitelképesség Amennyiben olyan címről érkezik igénybejelentés, amelyen az elmúlt egy év alatt volt díjtartozás miatti szüneteltetés, a szolgáltató jogosult kockázatelemzést végezni illetve az ingatlan használatára vonatkozó jogcím igazolást kérni. A kedvezmény jellegétől függően a szerződés megkötése vagy módosítása előtt a szolgáltató vizsgálhatja az előfizető fizetőképességét (hitelképességi vizsgálat) illetve bekérheti az ezt alátámasztó dokumentumokat.
Személyes adatok változása Az előfizető köteles az adataiban történt változásról a szolgáltatót tájékoztatni, legkésőbb a változás bekövetkeztétől számított 8 napon belül. A Telenor kicsit szigorúbb, 3 napot hagynak erre. A Telekom mobilszolgáltatásánál és a Vodafone-nál azt kérik haladéktalanul közöljük velük a változást. A változások elmulasztásából eredő károkért a szolgáltatók nem vállalnak felelősséget.
Kiegészítő létesítési díj A telepítési díj a megszokott műszaki megoldásokat foglalja magában, amennyiben az előfizető más kivitelezést, más hálózatkialakítást igényel a szolgáltató kiegészítő létesítési díjat számol fel.
Hűségnyilatkozat lejárta A határozott idejű szerződés a határozott időtartam lejártakor megszűnik, de ezt megelőzően a szolgáltató köteles a hátralévő napok számáról és a megszűnés időpontjáról az előfizetőt értesíteni.
Téves feltöltés Ha a bank automatánál rosszul pötyögjük be a számot vagy a postán, benzinkúton rosszul diktáljuk be, csak magunkra vethetünk. Egyik szolgáltató sem fogja nekünk visszautalni a rossz számra töltött összeget. Ilyenkor csak a másik kártyatulajdonos jóindulatában bízhatunk, hátha feltölti az adott összeggel az egyenlegünk.
ÁSZF módosítása A szolgáltató bizonyos esetekben jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, erről a hatálybalépést megelőző 30 napban tájékoztatnia kell az előfizetőt. Amennyiben az előfizető a módosítást nem fogadja el, az értesítéstől számított 15 napon belül jogkövetkezmény nélkül felmondhatja a szerződést. A határozott idejű szerződés viszont abban az esetben nem mondható fel, ha a határozott időtartamból eredő kedvezményeket a módosítás nem érinti.
Haláleset Az előfizető halála esetén - a megfelelő dokumentumokkal történt igazolás után - az előfizetés megszűnik. Amennyiben valamelyik örökös szeretné tovább használni, egy átírást követően ennek nincs akadálya. 2014. május 28.
|